De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Moderator: ArcherBarry

Reageer

De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Bs’d

Leest u hier waarom de besnijdenis onlangs miljoenen levens gered heeft en het potentieel heeft om miljoenen meer te redden:

http://www.geocities.com/wegvel

Eliyahu

Berichten: 46

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Begin je hier ook al je onzin te strooien? :shock:
Eliyahu schreef:Bs’d

Leest u hier waarom de besnijdenis onlangs miljoenen levens gered heeft en het potentieel heeft om miljoenen meer te redden:

http://www.geocities.com/wegvel

Eliyahu

Berichten: 717

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Waarom niet openstaan voor dergelijke info? Je hoeft het niet gelijk te geloven en naar de dokter te rennen, beschouw het als een mogelijkheid. Heel onlogisch klinkt het nou ook weer niet... Dat besnijdenis gelijk aan een religie gekoppeld moet worden lijkt me niet noodzakelijk. Het is waar dat het tegen de Christen-gedachte indruisd, maar daarmee pleit het nog niet voor andere stromingen...

Berichten: 46

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

De betreffende persoon mag zeker zijn mening verkondigen, maar had al behoorlijk op de nieuwsgroepn lopen stoken. vanmdaar mijn reactie.

punt 1: quote van hierboven genoemde link: "En omdat de besnijdenis niet past in gangbare opvattingen, wordt deze simpele, goedkope, en naar gebleken is effectieve maatregel onder het tapijt geveegd en miljoenen afrikanen blijven onnodig sterven"

Mijns inziens red je Afrika niet van HIV/AIDS door iedereen te besnijden maar wel door er voor te zorgen dat veilige sex gemeengoed wordt

Punt nummer 2: bij onderzoeken naar infectiekansen van besneden versus onbesneden mannen moet je ook andere parameters meenemen: zoals bijvoorbeeld het sexuele gedrag van de onderzochte mensen, algemene gezondheidstoestand , het voorkomen van andere gelachtsziekten, het geven van borstvoeding door geinfecteerde moeders, hygienen in de gezondheidszorg etc. Je kunt niet zomaar klakkeloos aannemen dat besneden mannen beter afzijn dan onbesneden mannen zonder puur omdat ze besneden zijn.

punt 3: en dat peniskanker 27% van de nieuwgevonden kankers bij mannen zou uitmaken is mijns inziens zwaar overdreven zeker in nederland. Het komt zeker minder voor dan bijv borstkanker. Wat zou Eliyahu er van vinden dat we dan ook maar bij alle vrouwen de borsten verwijderen? Ik ben nog op zoek naar het percentage van voorkomen van peniskanker dus daar kom ik nog op terug

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Bs'd
fornix schreef:punt 1: quote van hierboven genoemde link: "En omdat de besnijdenis niet past in gangbare opvattingen, wordt deze simpele, goedkope, en naar gebleken is effectieve maatregel onder het tapijt geveegd en miljoenen afrikanen blijven onnodig sterven"

Mijns inziens red je Afrika niet van HIV/AIDS door iedereen te besnijden maar wel door er voor te zorgen dat veilige sex gemeengoed wordt
Bs'd

Het gaat niet om jouw inziens, het gaat om de feiten.

Dus kom met feiten, net als ik dat doe, en begin aub niet als een kip zonder kop te gillen dat het onzin is.

Dit is tenslotte het wetenschapsforum en niet het hysterische huisvrouwen forum.
Punt nummer 2: bij onderzoeken naar infectiekansen van besneden versus onbesneden mannen moet je ook andere parameters meenemen: zoals bijvoorbeeld het sexuele gedrag van de onderzochte mensen, algemene gezondheidstoestand , het voorkomen van andere gelachtsziekten, het geven van borstvoeding door geinfecteerde moeders, hygienen in de gezondheidszorg etc. Je kunt niet zomaar klakkeloos aannemen dat besneden mannen beter afzijn dan onbesneden mannen zonder puur omdat ze besneden zijn.
Denk je nou echt dat wetenschappers een onderzoek opzetten onder meer dan 15.000 mensen en dan die feiten buiten beschouwing laten?
punt 3: en dat peniskanker 27% van de nieuwgevonden kankers bij mannen zou uitmaken is mijns inziens zwaar overdreven zeker in nederland. Het komt zeker minder voor dan bijv borstkanker. Wat zou Eliyahu er van vinden dat we dan ook maar bij alle vrouwen de borsten verwijderen?  Ik ben nog op zoek naar het percentage van voorkomen van peniskanker dus daar kom ik nog op terug
Het is natuurlijk totale kolder om het verwijderen van een klein stukje overbodig vel te gaan vergelijken met borstamputatie.

Graag wel serieus blijven aub.

En ook gewoon goed lezen wat er staat helpt ook al een heel eind. (hoewel dit voor sommige natuurlijk niet meevalt)

Ik claim niet dat peniskanker 27% van de nieuwgevonden kankers bij mannen zou uitmaken, peniskanker is heel zeldzaam.

Desalnietemin zou alleen peniskanker de besnijdenis rechtvaardigen en levens redden.

Het is prostaatkanker dat staat voor 27% van de nieuwgevonden kankers bij mannen.

Eliyahu

Berichten: 717

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

De betreffende persoon mag zeker zijn mening verkondigen, maar had al behoorlijk op de nieuwsgroepn lopen stoken.
Zou kunnen, dat is in ieder geval erg storend als dat zo is...
Mijns inziens red je Afrika niet van HIV/AIDS door iedereen te besnijden maar wel door er voor te zorgen dat veilige sex gemeengoed wordt
Als al absoluut duidelijk is wat AIDS/HIV is, daar zijn hoe dan ook de meningen over verdeeld. Een site die qua betrouwbaarheid niet ver van eerder genoemde site ligt:

http://www.virusmyth.net/aids/award.htm
(...)verwijderen van een klein stukje overbodig vel te(...)
Als het overbodig was, dan hadden we het niet gehad. Het kan zijn dat zijn functie langzaam verloren is gegaan...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Eliyahu schreef:Bs'd

Het gaat niet om jouw inziens, het gaat om de feiten.  

Dus kom met feiten, net als ik dat doe, en begin aub niet als een kip zonder kop te gillen dat het onzin is.

Dit is tenslotte het wetenschapsforum en niet het hysterische huisvrouwen forum.
Ik heb nog geen enkel wetenschappelijkk feit gezien.

Een beetje refereren naar bronnen op het internet vindt ik niet wetenschappelijk genoeg.

Zolang er niet één overtuigend argument wordt gebruikt ben ik niet overtuigd.

En ga alsjeblieft niet met percentages gooien want daar ben ik niet geinteresseerd. Het is een biologie forum, dus vertel maar is in de fijne detail waarom de kansen op een ziekte groter zijn.

Ik heb ook studies gelezen waar uit bleek dat sex mét voorhuid veel intenser bleek.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

besnijdenis is en blijft een persoonlijke kwestie. Denk niet dat je mannen op andere gedachten kan brengen door wat feiten al dan niet bewezen weer te geven. het is gewoon iedereen zijn persoonlijke keuze.

Als zoiets door een religie wordt opgelegd is dat een zeer spijtige zaak, kijk bv maar naar de besnijdenis van vrouwen: deze eist gewoonweg heel veel levens.

dat een besnijdenis bij mannen de kans op aids verminderd, vind ik een zeer gevaarlijke stelling. Misschienis het eerder een fabeltje vande missionarissen ginder om iedereen dat gewoonweg te laten doen. En fabeltjes zijn er genoeg daarover in afrika spijtig genoeg. geef die mensen een condoom en leer ze hoe ze ermee om meoten gaaan en nog belangrijker hoe zeker niet. Dan zijn ze pas beschermd.

en gast je verwijzing:
histerisch huisvrouwenforum
getuigt zelf van enorm weinig respect! Maar je bent niet de eerst die neerkijkt op (thuiswerkende) vrouwen!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Denk je nou echt dat wetenschappers een onderzoek opzetten onder meer dan 15.000 mensen en dan die feiten buiten beschouwing laten?
Als jij zo gespitst bent op wetenschap zul je de andere parameters ook moeten noemen zodat wij ook conclusies kunnen trekken uit het gepleegde onderzoek. wetenschap is harde data leveren zodat het na is te trekken. Ik heb genoeg wetenschappelijke literatuurgelezen om te concluderen dat er genoeg rommel wordt gepubliceerd...zelfs in hoog aangeschreven literatuur. Waarmee ik niet wil zeggen dat het door jou aangehaald onderzoek perse slecht zou zijn
Het is natuurlijk totale kolder om het verwijderen van een klein stukje overbodig vel te gaan vergelijken met borstamputatie.

Graag wel serieus blijven aub.
Ik ben doodserieus. Zo overbodig is dat velletje blijkbaar niet want er zijn in de VS grote groepen opgericht die het systematische bersnijden kort na de geboorte tegen willen gaan omdat het later problemen geeft met sex (een niet geheel onbelangrijke bezigheid van de mens)

strikt wetenschappelijk gezien: mag jij mij vertellen waarom je borsten dan niet zou amputeren? borstkanker is een van de grote killers onder vrouwen die al op relatief jonge leeftijd voorkomt en een ware aanslag op de getroffen vrouw kunnen zijn. Evolutietechnisch zijn borsten na de zoogperiode ook overbodig en dan is het ook alleen maar een stuk vel.

Maar als je dat ook kolder vindt hoor ik graag je weerwoord

wat de 27% peniskankerkans betreft: dat neem ik natuurlijk bij deze terug

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Waarom we niet zomaar borsten zouden amputeren:

Allereerst hebben ze een zogende funcite

wat dan na de zoogtijd:

allereerst brengt elke soort operatie zeker onder volledige narcosse risico's met zich mee. Men gaat dus gewoonweg niet in het wilde weg delen (!) van mensen wegsnijden.

+ een geamputeerde wonde is naar het schijnt zeer pijnlijk en de kans op ontstekingen zijn er ook.

minder wetenschappelijk, maar niet te verwaarlozen: psychologisch hebben borsten ook een grote functie zowel bij man als bij vrouw. Het is in onze maatschappij allereerst een seksobject of lustobject. Denk niet dat een man zou kiezen voor een vrouw met geamputeerde borsten, als hij ook kans kiezen voor dezelfde vrouw met borsten. (in geval van echte amputatie om zeer ernstige redenen is dat een heel andere zaak). Ik heb het over amuptatie in het wilde weg.

Ook voor de vrouw is het een belangrijke psychologische factor: als vanaf de puberteit: gaan ze wel groeien, ze worden toch niet te groot /te klein en ga zomaar door.

En wat doe je met mannen? zij kunnen ook borstkanker krijgen hoor.

En in de VS hebben ze voor meer van zulke rare zaken wel groeperingen. het is trouwens nog niet echt aangetoond dat het nadelinge gevolgen geeft als je het al dan niet laat verwijderen, zeker niet op het gebied van het 'presteren'. gevoelsmatig kan wel anders zijn, zeker als zoiets op latere leeftijd gebeurt, maar daarin zal je beide groepen vinden.

Ik vind je vergelijking tussen een borst en de voorhuid van een penis niet echt op zijn plaats. De voorhuid van een penis is bv al geen lustobject.

Ik heb in ieder geval nog niet veel functies gezien van die voorhuid, terwijl dat wel het geval is bij een borst!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 46

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

het bericht door "gast" Geplaatst: Ma Mrt 15, 2004 11:58 am is van mij afkomstig. Mijn pc weigert de autoinlogfunctie te accepteren.

Mijn excuses voor het ongemak :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Waarom we niet zomaar borsten zouden amputeren:
En vergeet het estetisch aspect niet!!!!! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

noortje schreef:Waarom we niet zomaar borsten zouden amputeren:
En vergeet het estetisch aspect niet!!!!! :shock:


idd :?: en de kunst stel je voor een venusbeeld zonder borsten :?:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 20

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

(...)verwijderen van een klein stukje overbodig vel te(...)
Als het overbodig was, dan hadden we het niet gehad. Het kan zijn dat zijn functie langzaam verloren is gegaan...
Bs'd

En als het zijn functie verloren heeft dan is het overbodig.

Eliyahu

Berichten: 20

Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!

Denk je nou echt dat wetenschappers een onderzoek opzetten onder meer dan 15.000 mensen en dan die feiten buiten beschouwing laten?
Als jij zo gespitst bent op wetenschap zul je de andere parameters ook moeten noemen zodat wij ook conclusies kunnen trekken uit het gepleegde onderzoek. wetenschap is harde data leveren zodat het na is te trekken. Ik heb genoeg wetenschappelijke literatuurgelezen om te concluderen dat er genoeg rommel wordt gepubliceerd...zelfs in hoog aangeschreven literatuur. Waarmee ik niet wil zeggen dat het door jou aangehaald onderzoek perse slecht zou zijn
Het is natuurlijk totale kolder om het verwijderen van een klein stukje overbodig vel te gaan vergelijken met borstamputatie.

Graag wel serieus blijven aub.
Ik ben doodserieus. Zo overbodig is dat velletje blijkbaar niet want er zijn in de VS grote groepen opgericht die het systematische bersnijden kort na de geboorte tegen willen gaan omdat het later problemen geeft met sex (een niet geheel onbelangrijke bezigheid van de mens)
Bs'd

Onzin.

Als je daar anders over denkt, geef dan maar is bronnen van mensen die beweren dat het problemen geeft met sex.
strikt wetenschappelijk gezien: mag jij mij vertellen waarom je borsten dan niet zou amputeren? borstkanker is een van de grote killers onder vrouwen die al op relatief jonge leeftijd voorkomt en een ware aanslag op de getroffen vrouw kunnen zijn. Evolutietechnisch zijn borsten na de zoogperiode ook overbodig en dan is het ook alleen maar een stuk vel.

Maar als je dat ook kolder vindt hoor ik graag je weerwoord
Ga jij je vrouw/vriendin/moeder/zus/buurvrouw maar even vertellen dat ze hun borsten moeten laten amputeren.

Reageer