Snelle hulp maximum minimum

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 10

Snelle hulp maximum minimum

Hoii!

Ik ben 16 jaar, vwo en heb morgen examen Wisunde (zwak) En heb een snelle vraag

(Ik weet trouwens niet of dit staat in het goede topic)

Ik moet maximum en minimum kunnen berekenen zonder hulp van een TI-nspire rekenmachine en dat is toch alweer een hele tijd geleden!

Ik zou het zeer fijn vinden als iemand me hiermee zou kunnen helpen, ik weet dat het makkelijk is maar kan de notities niet meer vinden :s

alvast bedankt!

xx N

Berichten: 10

Re: Snelle hulp maximum minimum

ennn ik zie net dat ik dit dus inderdaad op een verkeerde plek heb gepost, my bad

ik zou hem verwijderen, maar heb geen idee hoe of waar

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Snelle hulp maximum minimum

Het maximum en minimum van een functie? Kun je afleiden?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 10

Re: Snelle hulp maximum minimum

Ok ik neem bv de functie: 4x+ x²+ 2

Nu moeten wij een examen maken MET een grafisch rekenmachine waarin je dus makkelijk de grafiek kan analyseren en het maximum en minimum bepalen (bovengrens, ondergrens)

Maar we moeten ook een examen maken ZONDER gebruik van wat voor rekenmachine dan ook.

We krijgen dus een functie en moeten vanuit die functie het minimum en maximum bepalen.

Ik hoop dat je me ongeveer kan volgen, en we hebben bepalen v/d afgeleide gehad

Ik heb dit een jaar geleden ontzettend vaak gedaan, maar ben vergeten hoe dit moet ...

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Snelle hulp maximum minimum

Zijn het altijd tweedegraadsfuncties? Ken je deze formule voor de top van een parabool?

Of zijn het soms ook hogeregraadsfuncties? Zoja, kun je dan afleiden?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 10

Re: Snelle hulp maximum minimum

Ohh ja kijk dat is het al ;)

ik wist dat het simpel was maar kon er op de een of andere manier gewoon NIET meer op komen :S

Hoe ik verder moet weet ik gelukkig weer wel! ;D

HEEL erg bedankt!!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Snelle hulp maximum minimum

Okee, zoveel te beter ;) . Veel succes morgen!
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer