Springen naar inhoud

Profielwerkstuk

• Log in om te kunnen reageren

Jessy14

Jessy14

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2011 - 18:32

Beste wetenschapsforumleden,

Ik ben een leerlinge uit 5 vwo en moet voor mijn profielwerkstuk samen met mijn partner een hoofdvraag kiezen,
We willen het graag in de natuurkundige richtig doen, het liefst in de richting van deeltjes,
antimaterie of donkere energie bijvoorbeeld.

Weet iemand toevallig een interessante hoofdvraag of onderzoek? Eentje waar je ook onderzoek naar kunt doen en die uitvoerbaar moet zijn voor leerlingen van 5vwo NG/NT profiel + wiskunde B (We hebben ook sterrenkunde gehad bij NLT)

Vr. gr.

Jessy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2011 - 20:33

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

AronKamp

AronKamp

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2011 - 22:50

Je kan natuurlijk over natuurkunde hele mooie dingen onderzoeken. Maar je hebt wel kans dat het snel iets te ver boven het niveau uit gaat komen als je het over deeltjes wilt gaan hebben. Ik heb hier onder een paar leuke onderzoekjes staan die denk ik genoeg zijn voor een profiel werkstuk en waar je als je school er genoeg goede apparatuur voor hebt heel veel mee kan.

Franck en Hertz experiment - Hier heb je veel spullen voor nodig maar is wel een heel mooi experiment.
young experiment - Heb je heel weinig spullen voor nodig maar als je diep op de stof ingaat kom je echt nog op veel natuurkunde (en wiskunde) uit.

Verder zijn er nog veel maar ik weet er zo snel even geen die makkelijk en veilig zijn uit te voeren. Ik heb de bovenstaande experimenten zelf gedaan en ze zijn leuk en makkelijk. Ook kan je me altijd om tips vragen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures