Springen naar inhoud

Laurentreeksen

• Log in om te kunnen reageren

Pelle Almqvist

Pelle Almqvist

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2011 - 22:13

Het is voor mijn tentamen complexe analyse aanstaande vrijdag van vrij groot belang dat ik zonder veel moeite de Laurentreeksexpansie van een gegeven holomorfe functie kan bepalen. Mijn boek geeft slechts één methode om de coëfficiënten van zo'n Laurentreeks voor een holomorfe LaTeX rond het punt LaTeX te bepalen;
LaTeX
met de integraal over de rand van een schijf die LaTeX bevat en waarop LaTeX holomorf is. Dit lijkt me niet praktisch, aangezien vragen zoals de volgende op elk tentamen te vinden zijn:

"Bepaal de Laurentreeks van LaTeX op de open annulus LaTeX .

In dit geval zou mijn methode om dit op te lossen nogal vervelend zijn;

LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX

Vervolgens de Laurentreeks van LaTeX er bij optellen, en laten zien dat het convergeert naar LaTeX op die annulus lukt wel.
Dit is nog een van de simpelste functies. Er zijn ook gevallen met polynomen van graad drie in de noemer, waarbij deze methode echt gruwelijk wordt. Ik stoor me aan de hoeveelheid rekenwerk. Hoe kan dit makkelijker?

Veranderd door Pelle Almqvist, 14 juni 2011 - 22:14

Waarom?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Pelle Almqvist

Pelle Almqvist

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2011 - 03:29

Ik ben op de hoogte gesteld van de mogelijkheid breuken te splitsen. Probleem opgelost.
Waarom?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures