Crp waarde wat hoger dan normaal.

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Crp waarde wat hoger dan normaal.

Hallo,

Vorige week bij mijn huisarts geweest omdat ik al enkele weken kamp met maagklachten. Ik lijd blijkbaar aan het PDS. Aangepaste medicatie gehad en om twijfel uit te sluiten heeft hij ook bloed afgenomen. Lever, nieren, schildklier, cholesterol, pancreas, hematologie, sedimentatie volledig in orde. Ik heb enkel een B12 tekort maar dat komt door de vele diarree die ik de laatste tijd door mijn prikkelbare darm heb gehad en ik moet nu dagelijks een vitamine nemen om dat terug op peil te zetten. De medicatie slaat erg goed aan en het doet deugd om terug op een normale manier te kunnen eten zonder me misselijk, opgeblazen en ongemakkelijk te voelen.

De CRP waarde was ook 1.4 hoger dan normaal. De dokter zegt dat ik me daarover geen zorgen moet maken aangezien alle andere zaken normaal zijn. Het moment van bloedafname had ik wel een lichte vorm van zomergriep (dus buikgriep) met een lichte koorts 38 graden celcius en hij zei het ook dat ik waarschijnlijk een licht griepje had. Nu voel ik me eigenlijk terug kiplekker. 'k Neem aan dat ik me geen zorgen meer moet maken? 'k Vertrouw mijn huisarts wel heel veel, maar 'k heb toch liever dat alles normaal is qua waarden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Crp waarde wat hoger dan normaal.

Een CRP die 1.4 te hoog is zegt niets. Sowieso ligt het aan welke afkapwaarden ze gebruiken. Sommige laboratoriums hanteren 6 als afkapwaarde, anderen weer 8. Als jij dus op 7.4 zit is dat nog normaal. Bovendien ben je meer geinteresseerd in de BSE als het gaat om chronische inflammatoire aandoeningen zoals Crohn oid, maar die was zoals je zei ook normaal. Als je op dat moment ook nog niet lekker was op basis van een griepje zou ik me helemaal geen zorgen maken.

Ik maak me meer zorgen om de toekomst van dit topic, want persoonlijke medische problematiek is tegen onze policy. Dit topic gaat derhalve op slot. Als je nog meer kwijt wilt hierover kun je me PB'en.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten