Uitzettingscoefficient metalen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

Uitzettingscoefficient metalen

hallo,

ik moet voor het vak natuurkunde practicum zelf een proef bedenken waarbij ik een verband onderzoek dat nog niet is onderzocht. ik moet dus mijn eigen metingen verrichten en mijn conclusies en ontdekkingen inleveren. mijn onderwerp is het uitzettingscoëfficiënt van metalen. eerst dacht ik aan metalen verhitten en dan de uitzetting berekenen of de stroom geleiding door metalen de onderzoeken. als deze enige samenhang heeft met de uitzetting. maar mijn meneer vind dat te logisch en eenvoudig,. zou iemand mij aub kunne helpen met een proef of mij aub sturen in de juiste richting

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Uitzettingscoefficient metalen

Op welk (school)niveau moet dat onderzoek worden uigevoerd?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Uitzettingscoefficient metalen

Op welk (school)niveau moet dat onderzoek worden uigevoerd?


vwo niveau ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Uitzettingscoefficient metalen

proef bedenken waarbij ik een verband onderzoek dat nog niet is onderzocht
wow, zó heftig kan dat dan ook niet zijn bedoeld. Laten we wel zijn, aan dit onderwerp is al héél veel onderzocht, en het kan nóóit de bedoeling zijn dat je op het vwo verder gaat dan de huidige stand van wetenschappelijk en wetenschappelijk-technisch onderzoek in de wereld.

Misschien bruikbare ideeën, afhankelijk van de nauwkeurigheid van de meetapparatuur, en het materiaal waarover je kunt beschikken:
  • metalen ringen met verschillende groottes gaten erin geboord: is er ook een evenredigheid tussen uitzettingscoëfficiënt van het gat en uitzettingscoëfficiënt van eht materiaal van de ring?
  • uitzettingscoëfficiënten van verschillende legeringen(van steeds twee dezelfde metalen): is er een verband tussen de uitzettingscoëfficiënt en de verhouding van de twee componenten?
meer wil me zo 123 niet te binnen schieten....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer