Springen naar inhoud

Neutrale vezel

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juni 2011 - 17:52

Hallo,

Ik heb er even naar zitten kijken en ook even aan zitten twijfelen. Daarom vraag ik het liever hier nog eens voor de zekerheid.

as.png

Het moet toch de z-as zijn, en niet de x-as? Anders kan ik het ook niet rijmen met de laatse regel.

De x-as is de longitudinale as, de y-as is de symmetrie-as en de z-as is toch de neutrale as (vezel, lijn). Deze ligt in het neutrale vlak (geen lengtevervorming) en staat loodrecht op de longitudinale as. Dat klopt toch?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2011 - 18:11

Zowel de X-as als de Z-as liggen in het neutrale vlak. In de eerste regel bedoelt men wel degelijk de X-as.

Veranderd door Burgie, 19 juni 2011 - 18:11

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juni 2011 - 20:59

Maar als je naar de vervormde versie van de staaf (de onderste figuur) kijkt, dan lijkt het toch dat de x-as wel van lengte is veranderd? (Ik bedoel dat de longitudinale as niet meer samenvalt met de x-as.)
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2011 - 21:13

Maar als je naar de vervormde versie van de staaf (de onderste figuur) kijkt, dan lijkt het toch dat de x-as wel van lengte is veranderd? (Ik bedoel dat de longitudinale as niet meer samenvalt met de x-as.)

Ok, maar de vezel die oorspronkelijk langs de X-as lag (en in de vervormde situatie niet meer) is niet van lengte veranderd; het is een neutrale as.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juni 2011 - 21:22

Okay, ik zie het, bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures