Vraag: de tweede wet van newton

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Vraag: de tweede wet van newton

Ik ben met een natuurkunde opdracht bezig waar ik de tweede wet van Newton moet bewijzen. Als proefopstelling heb ik een treintje met een touwtje en een gewichtje eraan:

Afbeelding

De meetpoortjes meten de onderbrekingstijd per poortje en het verschil in tijd tussen de twee poortjes (dus drie tijden). Nou heb ik dat allemaal al mooi uitgerekend naar m/s en in een grafiek gezet:

Afbeelding

Maar nu is mijn vraag hoe ik hiermee de tweede wet van Newton ga bewijzen, want in de tweede wet van Newton staat: De verandering van de beweging is recht evenredig met de resulterende kracht en volgt de rechte lijn waarin de kracht werkt.

Dus ik heb een recht evenredige grafiek nodig, maar weet niet hoe ik deze moet krijgen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Vraag: de tweede wet van newton

Papagaaj schreef:in de tweede wet van Newton staat: De verandering van de beweging is recht evenredig met de resulterende kracht ..//..

Dus ik heb een recht evenredige grafiek nodig, maar weet niet hoe ik deze moet krijgen?
tja, als verandering van snelheid rechtevenredig is met kracht dan helpt het niet om snelheid uit te zetten tegen kracht.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Vraag: de tweede wet van newton

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 2

Re: Vraag: de tweede wet van newton

Ja ik ben er al achter gekomen dat deze grafiek nutteloos was, ik heb het zelf nu al opgelost, maar alsnog bedankt!

Reageer