Springen naar inhoud

Natuurkunde & informatica - of cki?

• Log in om te kunnen reageren

SFguru

SFguru

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2011 - 21:08

Hallo,

Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik ontzettend veel moeite heb bij het maken van een studiekeuze, en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Ik ben namelijk ontzettend geÔnteresseerd in vakken uit de psychologie (met name de vakken die te maken hebben met cognitie), maar de studie zelf vond ik uiteindelijk wetenschappelijk te vaag, daarom ben ik er ook na het eerste jaar mee gestopt. Omdat ik zoals gezegd wel enorm interesse heb in vooral cognitie, dacht ik dat Cognitieve Kunstmatige Intelligentie (UU) een goede oplossing is. Het probleem is echter, dat mijn interesse (zoals zo vaak voorkomt) totaal niet beperkt is tot de cognitiewetenschap alleen (en wat taal en informatica bij CKI). Ik ben ook ontzettend geboeid door Natuurkunde, maar eigenlijk heb ik behalve wat er staat op de website van de verschillende universiteiten, maar een heel beperkt beeld van hoe die studie er eigenlijk uitziet. Wat kan ik verwachten? Ik ben namelijk bang dat ik misschien een verkeerd beeld heb, gecreŽerd door populair wetenschappelijke boeken (denk Brian Greene) over kwantummechanica, wetenschapsnieuws en ander gut. Ik pik de wiskunde vrij makkelijk op, maar ben toch ook bang om negatief verrast te worden en op m'n muil te gaan (zeker omdat, indien ik voor natuurkunde zou kiezen, ik eigenlijk voor de dubbele bachelor met informatica zou willen gaan in Leiden).

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen hierover! Hopelijk zijn er hier studenten die Natuurkunde, Informatica of CKI studeren, of iets anders dat erop lijkt - ik sta open voor suggesties. Ben nogal hellbent om dit jaar de goede keuze te maken, aangezien Psychologie dat toch niet was (veel te veel theorie over ziekte, therapie en vaardigheden en zo, verschrikkelijk...)

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

SFg

Veranderd door SFguru, 22 juni 2011 - 21:10

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

1Steven1

1Steven1

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2011 - 21:23

hoi,

De studie natuurkunde bestaat (vooral de eerste 2 jaar) vooral uit wiskunde, er zijn natuurlijk veel natuurkunde vakken maar die bestaan vooral uit het omschrijven van formules. Het is echt een hele leuke studie en op een gegeven moment ga een beter begrip van de natuur krijgen (zoals b.v over de speciale relativiteit en elektromagnetisme) maar je moet wel door de wiskunde heen kunnen komen.

Ik heb zelf nooit informatica gedaan maar ik weet wel dat een dubbele bachelor informatica-natuurkunde erg veel tijd kost.

dus Natuurkunde (en evt informatica) zijn echt hele fascinerende studies en je gaat er egt hele leuke dingen leren, maar je moet er wel een hoop voor doen dus je moet het ook echt leuk vinden om te doen.
Nature and Nature's laws lay hid in night
God said, "Let Newton be!" and all was light.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures