Springen naar inhoud

Slipsystemen

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 juni 2011 - 09:09

Hallo,

Bij het bekijken van de microstructuur en de macroscopische consequenties ervan, kwam ik in de cursus tegen:

indien de trekkracht loodrecht staat op een sliprichting of parallel is aan een
slipvlak, dan gaat dŗt slipsysteem niet afschuiven !

Dat eerste is evident, dat tweede zie ik niet in: waarom zou een kracht parallel aan een slipvlak geen afschuiving veroorzaken? Wat blokkeert die afschuiving van in die richting?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 juni 2011 - 16:45

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 juni 2011 - 19:31

Ik heb het antwoord intussen zelf: je moet kijken naar de geresolveerde reactiekrachten die optreden als gevolg van dislocaties.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Yamibas

Yamibas

• >100 berichten
  • 164 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 juni 2011 - 13:42

Ik heb het antwoord intussen zelf: je moet kijken naar de geresolveerde reactiekrachten die optreden als gevolg van dislocaties.

Uhu je kan denk ik ook gewoon even de Schmiddfactor uitrekenen en dan zie je waarschijnlijk ook dat het niet kan ;).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures