Wat houd cellen bij elkaar?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

Wat houd cellen bij elkaar?

Ik ben geen academicus of wetenschapper, maar zit wel vol met vragen. Wellicht dat er 1 daarvan hier beantwoord zou kunnen worden.

Wat is het nu dat cellen bij elkaar houdt? Er zou iets moeten zijn zoals een soort kracht als zwaartekracht wat de mens op de aarde houdt. Wat houd dus de cellen bij elkaar zodat wij niet uit elkaar vallen? Vormen cellen een soort van magnetisme naar elkander toe? Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk.

Berichten: 264

Re: Wat houd cellen bij elkaar?

Je kunt je denk ik beter eerst afvragen wat materie bij elkaar houdt. Er zijn tot nu toe vier krachten waarop de grootste theorien gebaseerd zijn. De sterke, zwakke kernkracht, elektromagnetische krachten en de zwaartekracht. Elk is op een andere "straal" effectief, van de sterke en zwakke kernkracht merken we op grote schaal niets, van de zwaartekracht wel. Materie wordt vanaf ons perspectief vooral bij elkaar gehouden door elektromagnetische krachten (zoek naar maxwell, mocht je bekend zijn met wat wiskunde en een preciezer antwoord willen hebben).

Berichten: 8

Re: Wat houd cellen bij elkaar?

Mijn dank voor je antwoord. Is dit dan zoiets als de ionen die elkaar aantrekken?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Wat houd cellen bij elkaar?

Kijk hier eens voor een antwoord van meer biologische aard ;)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 164

Re: Wat houd cellen bij elkaar?

Mijn dank voor je antwoord. Is dit dan zoiets als de ionen die elkaar aantrekken?
Ionen trekken elkaar aan (of stoten elkaar) omdat ze verschil in lading hebben. Maar ik denk ook dat een antwoord van een iets biologischere aard hier gepast is ;) .

Berichten: 8

Re: Wat houd cellen bij elkaar?

Mijn dank voor de antwoorden. Het is mij nu duidelijk.

Reageer