Springen naar inhoud

Goed zien onderwater. (zonder duikbril)

• Log in om te kunnen reageren

Maveryth

Maveryth

• >25 berichten
  • 92 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juni 2011 - 13:25

Verbeter mij als ik fout zit.

Als een mens onder water kijkt (zonder duikbril) dan ziet hij niet scherp meer, dit komt doordat het oog van de mens ingesteld is op de breking van lucht naar water (in het oog) en niet op de breking van water naar water (wat dus eigenlijk geen breking van licht is).

nu is mijn vraag: is er een bepaalde sterkte die het oog zou moeten hebben om wel scherp te kunnen zien onder water? moet de persoon bijziend zijn of verziend en welke sterkte? of zit het juist heel anders?

mijn redenering:
*volgens mij zou je bijziend moeten zijn want als men kijkt naar de breking van lucht naar water dan gaat de lichtstraal naar de normaal toe, wat een beetje de werking is van een positieve lens. onderwater zou zon lichtstraal gewoon rechtdoor gaan (want er is geen breking) je zou dan dus een positievere lens moeten hebben om hetzelfde effect te bereiken. bijziende mensen kunnen een lens voldoende positief (bol) maken om van dichtbij goed te kunnen zien in lucht en onder water is dit dus nog meer nodig. Verziende mensen kunnen hun lens niet bol genoeg maken. *

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures