Springen naar inhoud

Ladingsdichtheid

• Log in om te kunnen reageren

Knievel

Knievel

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2011 - 20:02

Hey!

Ik heb eigenlijk twee vragen waarop ik hoop dat iemand ze kan oplossen, want ik weet het totaal niet.

Eerste vraag:
Een uniform verdeelde lading (lineaire ladingsdichtheid 9nC/m) is geplaatst tussen x=0m en x=3m langsheen de x-as. Bereken de grootte van het elektrisch veld in x=4m.

Tweede vraag:
Een uniform geladen staaf (lengte 2 m, lading per eenheidslengte 3nC/m) wordt in de vorm van een halve cirkel gebogen. Bereken de grootte van het elektrisch veld in het centrum van de cirkel.

Ik snap eigenlijk het begrip ladingsdichtheid niet zo goed, kan iemand dit duidelijk uitleggen???

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 02 juli 2011 - 22:08

lading.png Stel de lineaire ladingsdichtheid is LaTeX

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44853 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 juli 2011 - 08:01

"ladingsdichtheid" is eenvoudiger dan het lijkt: bijv bij een dunne draad gaat het om de hoeveelheid lading per m lengte, bij een dunne plaat om de hoeveelheid lading per vierkante meter oppervlakte

(lineaire ladingsdichtheid 9nC/m)

per meter staaf vinden we 9 nanocoulomb lading.

Kun je het elektrisch veld uitrekenen als er een PUNTlading van 9nC zich op bijv 2 m afstand van een zeker punt bevindt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3102 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 juli 2011 - 08:39

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures