Hulp gezocht bij uitdagend project

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 50

Hulp gezocht bij uitdagend project

Hallo

Ik ben bezig met een ambitieus mechatronica project. Ik ben een electronicus van huis uit met veel affiniteit voor mechanica. Een jaar geleden heb ik besloten iets met mechatronica to gaan doen. Dat is het ontwikkelen van een vliegsimulator geworden. Het is een serieus project, maar ik wil er vooral veel van leren. Ik heb al diverse vragen op dit forum gesteld die daar mee te maken hebben.

Nu merkte King Nero op dit forum niet geheel onterecht op dat ik te weinig praktijk ervaring heb en wel hulp zou kunnen gebruiken van een ervaren mechanicus. Vandaar deze vraag.

Ik zoek dus een ervaren mechanicus die me kan adviseren betreffende constructies en materiaal keuzes. Liefst omgeving Nijmegen. Het hoeft niet gratis te zijn.

Ik kan natuurlijk het ontwerp geheel uit handen geven aan een ontwerp bureau, maar ik wil er juist zelf van leren. Het bedenken en maken van creatieve dingen doet mijn bloed sneller stromen. Op mechatronica gebied ben ik minder thuis dan op electronica gebied. Daarom wil ik er graag veel over leren. Ik lees er veel boeken erover, ik lees er veel over op het internet en ik vraag sommige dingen op forums. Ik heb de afgelopen maanden dan ook veel geleerd. En uiteraard wil ik vooral leren door dingen in de praktijk uit te voeren. Wat ik nog mis is een ervaren iemand die zo nu en dan met mij het ontwerp of delen ervan wil doorspreken.

Met vriendelijke groeten,

Cor Jansen

Nijmegen

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Hulp gezocht bij uitdagend project

Misschien is het een ideetje om op het internet eens te zoeken naar projecten van andere mensen en dat als voorbeeld gebruiken.

Laatst deze bijvoorbeeld tegengekomen: http://www.dyadgame.com/index.php?page=TheMachine

Maar er zijn vast en zeker betere voorbeelden.

Het is altijd beter om van een voorbeeld af te werken.

Reageer