Een goed onderwerp voor mijn pws

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Een goed onderwerp voor mijn pws

Dit is géén dubbelpost, ik maak hier een nieuw onderwerp verdergaand op mijn voorgaande onderwerp in het scheikundeforum

Geachte lezer,

ik heb een tijdje terug een topic gestart in het scheikundedeel met de vraag of iemand nog een goed onderwerp had voor mijn PWS (Linkje!).

Ik heb nog steeds niet hét onderwerp voor mijn PWS en daarom vraag ik in het Wiskundedeel maar om raad. Wiskunde is ook één van de betere vakken op school en ik vind het leuk om dingen Wiskundig uit te zoeken. Hebben jullie ideeën?

-Ik zoek een onderwerp waarbij ik zelf veel uit moet zoeken, het maakt me niet uit dat daar een aantal uurtjes werk in gaan zitten.

-Het onderwerp moet een doel hebben. Ik moet uiteindelijk kunnen weten wáár het oplossen goed voor is geweest.

Ik heb Wiskunde B in mijn pakket, maar Wiskunde A vind ik ook niet al te lastig. Ik heb een ook module Wiskunde D gevolgd, dus volgens mij komt het wel goed ;) . Nu het idee nog!

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jeroen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

Re: Een goed onderwerp voor mijn pws

Misschien de gulden snede? ... (Heeft veel toepassingen in de natuur e.d)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Een goed onderwerp voor mijn pws

Je kunt het idee van Siron koppelen aan de rij van Fibonnacci. Deze twee hangen nauwer samen dan op het eerste zicht duidelijk is.

Priemgetallen zijn ook vaak een populair onderwerp ;) . Ook leuk is boldriehoeksmeetkunde.

Dit zijn nog maar ruwe voorstellen uiteraard, maar misschien kun je hier wel iets mee.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Een goed onderwerp voor mijn pws

Ik heb ooit iemand geholpen met een PWS over het Fourier ontbinden van ECG metingen. Een redelijk lastig onderwerp, maar ze kreeg het helemaal onder de knie.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Een goed onderwerp voor mijn pws

als je het over scheikunde én wiskunde wilt hebben kun je de chemische reactor behandelen, dan zul je je wel eerst een beetje moeten verdiepen in differentiaalvergelijkingen

Reageer