Springen naar inhoud

Immuunsysteem/weerstand versterken

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2011 - 14:10

Ik weet dat je hier geen persoonlijke problemen mag zetten, omdat ik jullie niet de verantwoording mag opleggen om een goeie diagnose/behandeling voor te stellen blablablabla...

Maar het probleem wat ik nu heb is volgens mij niet echt een medisch mystery voor mensen die er verstand van hebben en bovendien zou je het best kunnen zien als een algemeen probleem ipv een persoonlijk probleem.

Ik heb last van een koortslip. Nu is dat op zich niet zo bijzonder, zoiets duurt ongeveer 10 dagen en dan ben je er van af. Als je ook nog actief tegen de koortslip vecht zou het misschien zelfs nog korter kunnen duren, toch? Nou om de ťťn of andere reden gaat dat bij mij nu niet op.

De blaasjes worden nooit echt heel groot en het ziet er nooit naar uit dat ze een keer gaan spatten. Ik heb anti-virale zalf (aciclovir 50 mg per gram crŤme) voor in de uiterste beginfase en zinksulfaat voor als de blaasjes al echt goed zichtbaar zijn doorgebroken. Als ik die crŤmes echter op mijn lip smeer dan kom ik ook niet van de koortslip af, want ik verspreid het gewoon naar een andere plek op me lip. En dit gaat nu al een aantal weken zo door. Nu heb ik gelezen dat de primaire reden dat de koortslip opkomt (naast het feit dat ik gewoon dat virus heb) is omdat je weerstand eventjes niet zo goed meer is. En blijkbaar is mijn weerstand de laatste paar weken ook niet beter geworden.

Wat ik niet begrijp is, zů ongezond leef ik volgens mij niet. Goed, mijn slaapritme is niet perfect en soms sla ik daarom wel eens ontbijt over. Maar verder is het eten dŠt ik eet best prima. Broodjes met rosbief of soms kaas, een banaan of een appel erbij voor de lunch. En voor avondeten soms een AVGtje (Aardappel, Vlees, Groente), soms pasta, soms een pizza met spinazie, soms bami, soms nasi en soms een stel kippenpootjes.
(Als ik ontbijt heb is dat hetzelfde als mijn lunch)

Anyways, de vraag waar ik nou met een lang verhaal naar toe probeer te lullen is:
wat kun je allemaal doen om gericht je immuunsysteem/weerstand sterker te maken? Want ik wil nu wel eens van die vervelende koortslip af komen...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2011 - 15:26

Zoals de TS zelf al aangeeft gaat dit topic in tegen de regels die we hebben opgesteld met betrekking tot persoonlijke medische problemen. Het topic is derhalve dan ook gesloten.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures