Boeken over big bang

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Boeken over big bang

hallo,

Ik ga mijn profielwerkstuk over de Big-Bang doen, maar ik weet er nog niet zo super veel vanaf. Daarom wil ik graag wat boeken over dat onderwerp lezen, maar wat zijn nu de echt "must-reads"?

Ik hoor het graag

Berichten: 181

Re: Boeken over big bang

zbinov schreef:hallo,

Ik ga mijn profielwerkstuk over de Big-Bang doen, maar ik weet er nog niet zo super veel vanaf. Daarom wil ik graag wat boeken over dat onderwerp lezen, maar wat zijn nu de echt "must-reads"?

Ik hoor het graag
Naar het schijnt is het boek "de eerste drie minuten" van Weinberg een heel goed boek dat veel uitlegt over het heelal en de big bang (zo zegt de titel toch). In de boeken "Het heelal" en "Het Universum" van Stephen Hawking en "The elegant Universe" van Brian Greene wordt weliswaar niet alleen het universum, laat staan alleen de big bang, behandelt, maar het geeft volgens mij wel een beeld van waar de wetenschap de laatste honderd jaar zoal mee bezig is geweest, en daar horen het heelal en de big bang toch ook toe. Het eerste boek, "de eerste drie minuten", lijkt mij meer te gaan over de big bang, maar de andere vier boeken (waarvan ik er reeds twee gelezen heb, en de andere twee binnenkort ga lezen) zijn hele goede boeken, die de dingen heel goed uitleggen, maar (spijtig genoeg voor jou op dit moment, gelukkig voor mij, want ik heb er heel veel aan gehad) gaan ze niet alleen over de big bang. Het eerste zou ik echt lezen als ik jou was, voor de andere vier moet je zelf maar eens kijken of je ze wilt lezen, ik zeg alleen dat het fantastische boeken zijn.

Reageer