Goed geometrie/trig boek

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 132

Goed geometrie/trig boek

Ik ben (volgend jaar) een 3de jaars International Business Administration student. Echter, vanwege de master die ik wil doen (Quantitative Finance) moet ik de komende 2 jaar mijn studie combineren met econometrie vakken. (calculus, financiele econometrie, lineaire algebra, kansrekening etc). Nu heb ik de afgelopen maanden mijn wiskunde B1 kennis bijgespijkerd door het boekje 'Basisboek Wiskunde" van Craats helemaal door te nemen, en ik moet zeggen dat het goed aansluit bij de eerste vakken op de studie econometrie. Voor de studie is B1 genoeg, echter, door het volgen van wiskunde B2 zouden studenten het wat makkelijker krijgen tijdens de studie (ivm bewijzen etc?)

Aangezien ik goed wil presteren op de studie en ik graag in staat wil zijn om alle theorieen (voor zover mogelijk) echt te snappen ipv domweg aan te nemen, ben ik op zoek naar een goed, samenvattend (of bondig) geometrie boek. Het basisboek Wiskunde ging niet diep genoeg in op de meetkunde/meetkundige bewijzen. Nu ben ik dus op zoek naar een boek waar op een prettige/duidelijke manier de hoofdstellingen/relaties in de meetkunde worden aangetoond met misschien een aantal opgaven om het zelf te oefenen.

Zelf had ik dit boek in gedachte

Geometry and Trigonometry for Calculus (Wiley Self-Teaching Guides)

Link:

Maar nu vroeg ik mij wat de wiskundigen op dit forum van dit boek vinden/ of dat er misschien een boek is dat dit beter doet.

Alvast bedankt

Berichten: 132

Re: Goed geometrie/trig boek

Excuus, ik had niet goed naar de prijs van het boek gekeken, nieuw gaat dat boek voor 200 dollar over de toonbank, wat ik een beetje duur vind voor een zelf-studie/hobby boek. Vandaar dat mijn eerste keuze nu waarschijnlijk gaat naar:

Basic Geometry

Auteur: George D. Birkhoff & George David Birkhoff & Ralph Beatley

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/bas...uct_description

Zou dit boek genoeg Wiskunde B2 (Wiskunde D) meetkunde achtergronden presenteren?

Reageer