Springen naar inhoud

Schimmels van jasmijn thee

• Log in om te kunnen reageren

Jackherrer

Jackherrer

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2011 - 03:27

Onlangs had ik mij wat Jasmijn thee aangeschaft
zeer gewone thee niet in zakjes.
Ik had mij hier bij dan natuurlijk ook een thee eitje bij gekocht maar de snuit van onze
theepot heeft toch een soort van filter dus ik had dat eitje maar enkele keren gebruikt.

Ik had hem de laatste keer vergeten leeg te maken en dat was een maand geleden,
dus de thee die al had getrokken had tijd genoeg om iets te laten incuberen.
En ja, toen ik er een maand later achterkwam dat ik dat ding heb vergeten leeg te maken
was het al zover.

ik maakte het open en er vloog wat oranje stof uit , heel die voormalige thee was bedekt met een soort
van Fluo Oranje schimmel.

Ik kei verrast en geboeit Probeerde het op te googelen om te weten te komen wat er nu zo net in mijn keuken
heeft staan kweken.
Maar ik heb niets gevonden.

Is er iemand die wat meer weet over schimmels en planten , zodat ik hier wat meer over te weten kan komen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 juli 2011 - 15:15

er struinen voldoende mensen op dit forum met kennis over schimmels en planten, de vraag is alleen wat wil je weten? Als je wilt weten wat voor soort micro-organismen op je thee heeft zitten broeden dan zal je met meer informatie dan 'fluo oranje' moeten komen. Om tot een identificatie te komen is een foto het uiterste minimum. Verder zouden microscopische opnames zeer welkom zijn.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures