Springen naar inhoud

Kettingregel, 2 variabelen met dubbele afgeleide

• Log in om te kunnen reageren

TheAmassama

TheAmassama

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2011 - 16:32

In voorbereiding voor een tentamen ben ik een oud tentamen met uitwerkingen ernaast aan het bestuderen. Nu ben ik aangekomen bij een vraag over afleiden in 2 variabelen mbv de kettingregel.
We hebben een functie LaTeX , via LaTeX en LaTeX wordt LaTeX een functie van LaTeX .
De eerste vraag was om LaTeX en LaTeX uit te drukken in LaTeX en LaTeX . Dat lukt wel, daar komtLaTeX en LaTeX uit.

Vervolgens moet je bepaalde vergelijking aantonen, even niet relevant. Wat wel relevant is, is hoe ze op het volgende komen:
DifferentiŽer het linker- en rechterlid an de gelijkheden naar LaTeX onder toepassing van de kettingregel. Dit geeft:
LaTeX en
LaTeX

Het linkerlid is mij compleet onduidelijk, terwijl ik bij het rechterlid het onstaan van de enkele LaTeX niet snap.
Kan iemand mij in duidelijk taal uitleggen hoe ik hier te werk moet gaan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 juli 2011 - 19:04

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 12 juli 2011 - 21:28

In voorbereiding voor een tentamen ben ik een oud tentamen met uitwerkingen ernaast aan het bestuderen. Nu ben ik aangekomen bij een vraag over afleiden in 2 variabelen mbv de kettingregel.
We hebben een functie LaTeX

, via LaTeX en LaTeX wordt LaTeX een functie van LaTeX .
De eerste vraag was om LaTeX en LaTeX uit te drukken in LaTeX en LaTeX . Dat lukt wel, daar komtLaTeX en LaTeX uit.

Vervolgens moet je bepaalde vergelijking aantonen, even niet relevant. Wat wel relevant is, is hoe ze op het volgende komen:
DifferentiŽer het linker- en rechterlid an de gelijkheden naar LaTeX onder toepassing van de kettingregel. Dit geeft:
LaTeX en
LaTeX

Het linkerlid is mij compleet onduidelijk, terwijl ik bij het rechterlid het onstaan van de enkele LaTeX niet snap.
Kan iemand mij in duidelijk taal uitleggen hoe ik hier te werk moet gaan?

Wat is f? Verder zie ik r ipv t, klopt dat?

TheAmassama

TheAmassama

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juli 2011 - 13:44

Hmm, ik heb idd 2 foutjes gemaakt. Zoveel Latex code wordt natuurlijk onoverzichtelijk op een gegeven moment.
LaTeX moet natuurlijk LaTeX zijn. En de LaTeX in LaTeX moet uiteraard een LaTeX zijn.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures