Komeet elenin?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 8

Komeet elenin?

Beste astronomen onder ons,

Wie van jullie kan mij helpen om meer en betrouwbare informatie over komeet Elenin te vergaren?

Alvast mijn dank voor jullie inzet.

type4civ.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Komeet elenin?

Ik ben zeker geen kenner van dit onderwerp, maar kun je wat specifiëren? Wat voor info zoek je? Heb je bijvoorbeeld Google al geprobeerd? Daar was bij mij de derde hit de site van Nasa...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 8

Re: Komeet elenin?

Er is ook een site aan deze komeet gewijd genaamd: elenin.org

Er wordt namelijk beweerd door sommige astronomen dat het object helemaal geen komeet is maar dat het om een brown dwarf gaat. Of dat komeet elenin een onderdeel zou zijn van een brown dwarf.

Mijn vraag is dan aan jullie wat er van waar is en waarom NASA erg spaarzaam is met informatie deze komeet aangaande.

Berichten: 13

Re: Komeet elenin?

Hallo allemaal,

Dit is hetgene wat ik te weten ben gekomen:

C/2010 X1 Elenin.

Tot rond september/oktober is het wachten om deze komeet boven de horizon (ik denk na 3-en) te zien verschijnen. Op dat moment is hij net op z'n helderst, met magnitude 6 wordt hij verwacht. Hij klimt wel snel richting zenith 's ochtends, want eind oktober komt hij al 70 graden hoog, met nog steeds een mooie magnitude rond 7. In november verlaat hij ons weer aan magnitude 10. Maar dan wordt het net tijd voor het volgende komeetje, P/2006 T1 Levy, die 's avonds ook aan magnitude 7 verwacht wordt.

Nu is nog komeet(je) C/2009 P1 Garradd ook nog voor maanden te zien, ook dan te zien rond magnitude 6.

Mvg,

Frank Skyhunter.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Komeet elenin?

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Komeet elenin?

Beste Jan, Er zijn doctoren die het tegengestelde beweren van wat er op die site staat dus ik ben nog niet geheel overtuigd van het feit dat Elenin maar een gewone komeet is die ongemerkt onze aarde zal passeren. Evengoed bedankt voor jouw reactie.

Berichten: 48

Re: Komeet elenin?

Beste Jan, Er zijn doctoren die het tegengestelde beweren
En welke "doctoren" mogen dat dan wel wezen? Met wat googlen kom ik de naam Mensur Omerbashich tegen, die zichzelf dr. noemt. Een overduidelijke oplichter, want hij noemt zichzelf lid van de 'European Royal Society', die helemaal niet bestaat. Zijn email-adres omerbashich@theroyalsociety.eu is dus ook nep.

Geen aandacht besteden aan dat soort Nibiru-kwakzalvers. Elenin is een doodgewone komeet.

Berichten: 8

Re: Komeet elenin?

Perseus, Ik hoop dat je gelijk hebt. Heb jij links voor mij met betrouwbare data?. Ik zal kijken welke wetenschappers welke beweringen hebben gedaan maar die doctor die jij noemt ken ik niet en als jij zegt dat hij een oplichter is neem ik dat van je aan en liever lees ik helemaal niets van of over hem.



Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Komeet elenin?

Wie wil hier iets aan toevoegen?
Aangezien mij niet duidelijk is wat men met deze animaties tracht duidelijk te maken zou ik niet weten waar te beginnen. Hoe interpreteer jij die filmpjes dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Komeet elenin?

Beste moderator,

Waarom worden mijn postings weggehaald?

De heer van der Velde vraagt toch iets en ik mag toch wel reageren op zijn vraag?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Komeet elenin?

Je bericht is verwijderd vanwege onvoldoende inhoud. Die losse link zonder eigen bijdrage voldoet niet als antwoord op "Aangezien mij niet duidelijk is wat men met deze animaties tracht duidelijk te maken zou ik niet weten waar te beginnen. Hoe interpreteer jij die filmpjes dan?" Het verwijderen is toegelicht in een bericht in je postvak.

Berichten: 8

Re: Komeet elenin?

Beste Jkien,

Ik wil zo min mogelijk praten op forums om discussies zoals deze te voorkomen.

Je komt dan in discussies terecht die je liever niet wilt voeren.

Bovendien zijn het geen animaties die ik heb gepost maar een documentaire van Alex Retrov and Krystal Alexander-Hille over het object Elenin genaamd.

Ik zeg verder niet dat ik 100% met hen eens ben, maar ze stellen wel kritische vragen over object Elenin. Een goede vraag is bijvoorbeeld mag je (nog) spreken van toeval als er grote aardbevingen zijn boven schaal 5 wanneer dit object Elenin met de aarde en de zon op een lijn te komen staan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Komeet elenin?

Tja, als dit topic een discussie is waar je zelf niet in terecht wilt komen dan gaat hij nu op slot.

De betrouwbare informatie over Elenin waarom je vroeg heb je gekregen in de link van bericht #5: "What will this speeding icy bullet from outer space do to our planet? The answer? Nothing. Nothing at all. In fact, it probably won’t even be very interesting to look at."

Gesloten