Studie geneeskunde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Studie geneeskunde

Komend schooljaar start ik in 6 VWO en heb mijn zinnen gezet op de studie geneeskunde. Nu wil ik mijn kans om deze studie te mogen doen zo groot mogelijk maken. Is het mogelijk om én in Nederland mee te doen aan de decentrale selectie ( bij uitloting automatisch centraal meeloten) én om deel te nemen aan de toelatingsexamens in België in hetzelfde jaar? Of is dit niet toegestaan?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 369

Re: Studie geneeskunde

Je kunt zowel meedoen aan de decentrale selectie, als wel aan de centrale selectie in Nederland en onafhankelijk daarvan kun je in België, Duitsland en Engeland ook gewoon meedoen.

Succes!

Groetjes,

bartelomeus
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Studie geneeskunde

Oké bedankt bartelomeus , dan ga ik dat zeker doen...hoor namelijk zoveel mensen die graag geneeskunde willen doen, of niet weten wat ze willen en dan maar meeloten of deelnemen aan decentrale selectie terwijl ze eigenlijk niet eens weten waarom ze graag deze studie willen gaan doen. Dan maar zelf hard aan de slag en kijken waar ze je toelaten! ;)

Welke Belgische universiteit is dan aan te raden om toelatingsexamen te doen, of zijn deze overal gelijk? Ik weet namelijk wel dat ze op de verschillende uni's verschillende uitgangspunten voor de studie geneeskunde hebben...dus vraag me ook af welke het beste bij mij aansluit... Maar als er verschillen in toelatingsexamens zijn, waar zit dit verschil dan in en bij welke universiteit?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Studie geneeskunde

Welke Belgische universiteit is dan aan te raden om toelatingsexamen te doen, of zijn deze overal gelijk? Ik weet namelijk wel dat ze op de verschillende uni's verschillende uitgangspunten voor de studie geneeskunde hebben...dus vraag me ook af welke het beste bij mij aansluit... Maar als er verschillen in toelatingsexamens zijn, waar zit dit verschil dan in en bij welke universiteit?
Die toelatingsexamens zijn voor iedereen in Vlaanderen hetzelfde. Het eerste moment voor volgend academiejaar heb je helaas al gemist. Het tweede is 30 augustus in Gent. Meer info vind je o.m. hier.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Studie geneeskunde

Het eerste moment voor volgend academiejaar heb je helaas al gemist. Het tweede is 30 augustus in Gent.


Is dit voor het studiejaar 2012-2013?

Ik begin in september namelijk in 6 VWO, moet ik nu dan al op het niveau voor een dergelijk toelatingsexamen zitten als ik in juni 2012 eindexamen doe? ;)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Studie geneeskunde

Pectus schreef:Is dit voor het studiejaar 2012-2013?

Ik begin in september namelijk in 6 VWO, moet ik nu dan al op het niveau voor een dergelijk toelatingsexamen zitten als ik in juni 2012 eindexamen doe? ;)
Sorry, nee, dat is voor het jaar 2011-2012 dat er nu toegangsexamen is. Voor volgend jaar s het nog even wachten op data gok ik. Maar erg verschillend is dat nooit.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Studie geneeskunde

Voor volgend jaar s het nog even wachten op data gok ik. Maar erg verschillend is dat nooit.


Oké dan heb ik nog even... ;)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Reageer