Integriteitsgebied (domein)

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Integriteitsgebied (domein)

Hallo

Graag zou ik willen weten wat precies bedoeld wordt met:

Zij L een lichaam en R een integriteitsgebied (domein). Veronderstel dat R eindig dimensionaal is over L.

Ik weet wat een lichaam is en wat een domein is, maar hoe zien de elementen eruit als ze het hebben over R is eindig over L?

Alvast veel dank.

Groet,

S

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Integriteitsgebied (domein)

Ik weet niet goed hoe jij deze definities allemaal hebt gezien. Dus kan ik je enkel zeggen hoe ik dit ken. Ken je het begrip uitbreidingsgraad? Ik ken dit eigenlijk enkel voor velden, maar ik kan me voorstellen dat dit ook bestaat voor lichamen en integriteitsdomeinen. Het lijkt me dat ze dit hier bedoelen.

Indien dit toch niet is wat je zoekt, kun je dan wat meer achtergrond/definities geven?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 3

Re: Integriteitsgebied (domein)

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

In Nederland wordt het een lichaam genoemd wat in België met veld wordt aangeduid.

Ik heb inderdaad een stelling over uitbreiding/ extension van een lichaam/veld gehad...

Maar als L een lichaam/veld is en R een integriteitsgebied/domain dat eindig is over L... Betekent dit dan dat R bevat is in L? Of juist andersom?

De bedoeling is namelijk aan te tonen dat R ook een lichaam/veld is..

hopelijk is het wat duidelijker??

Hartelijke groeten,

S.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Integriteitsgebied (domein)

Juist, dat verschil werkt echt verwarrend soms :P ... Nuja, zo klinkt het mij al bekender ;) .
Maar als L een lichaam/veld is en R een integriteitsgebied/domain dat eindig is over L... Betekent dit dan dat R bevat is in L? Of juist andersom?
Daarmee bedoelen ze normaliter dat L bevat is in R. In symbolen dus:
\(L \subset R\)
.

Overigens is het naar toekomstige gevallen toe steeds handig om wat achtergrondinfo, zoals
De bedoeling is namelijk aan te tonen dat R ook een lichaam/veld is..
te geven :P ...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer