Bericht offline typen

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Bericht offline typen

Onderstaande vraag is afgesplitst vanuit dit topic.

hendrik h schreef:Ik heb begrepen, dat ik een bericht in 15 minuten moet maken.


De drie voorbeelden geven in 15 minuten lukt mij niet.
[moderator]Dat heb je mis begrepen. Over je bericht maken mag je zo lang doen als je zelf wilt. Maar na het klikken op 'plaats bericht' kan je nog maar 15 min bewerken.[/moderator]
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 35

Re: Bericht offline typen

[moderator]Dat heb je mis begrepen. Over je bericht maken mag je zo lang doen als je zelf wilt. Maar na het klikken op 'plaats bericht' kan je nog maar 15 min bewerken.[/moderator]

Kan ik een bericht met tabellen en wiskunde symbolen off-line opmaken?


Ik heb bij het maken van berichten soms op de TAB-toets gedrukt en dan is het bericht geplaatst en kan ik niets meer wijzigen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Bericht offline typen

Kan ik een bericht met tabellen en wiskunde symbolen off-line opmaken?
Lijkt me wel, zolang je maar de juiste codes hiervoor gebruikt die op het forum gelden ;) . Dus telkens je bijv het oneindig-symbool wilt gebruiken, moet je typen

Code: Selecteer alles

[tex]\infty[/tex]
of

Code: Selecteer alles

[oneindig]

Ik heb bij het maken van berichten soms op de TAB-toets gedrukt en dan is het bericht geplaatst en kan ik niets meer wijzigen.
Je hebt sowieso nog 15 minuten om je bericht te wijzigen na plaatsen. Hiervoor moet je rechtsonder je bericht op "wijzigen" klikken en dan kiezen of je "volledig bewerken" of "snel bewerken" wilt... Dan heb je sowieso nog de kans om aan te geven dat je bericht niet af was (zodat gebruikers dit weten bij het lezen) en eventueel het vervolg in een tweede bericht te zetten.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Re: Bericht offline typen

Ik doe het zelf zo dat ik tijdens het uitwerken regelmatig op "Voorbeeld bericht" klik om te zien of de formules nog kloppen. Ook sla ik het bericht voor zover gevorderd regelmatig op mijn eigen computer op.


Zo zijn "ongelukken" betrekkelijk eenvoudig te voorkomen. En mocht je toch bij vergissing een onaf bericht plaatsen, dan kan je dit - als je er snel bij bent - nog wissen en de moderatoren vragen dit "misbaksel" te verwijderen.

Berichten: 35

Re: Bericht offline typen

Drieske schreef:Lijkt me wel, zolang je maar de juiste codes hiervoor gebruikt die op het forum gelden ;) . Dus telkens je bijv het oneindig-symbool wilt gebruiken, moet je typen

Code: Selecteer alles

[tex]\infty[/tex]
of

Code: Selecteer alles

[oneindig]

Je hebt sowieso nog 15 minuten om je bericht te wijzigen na plaatsen. Hiervoor moet je rechtsonder je bericht op "wijzigen" klikken en dan kiezen of je "volledig bewerken" of "snel bewerken" wilt... Dan heb je sowieso nog de kans om aan te geven dat je bericht niet af was (zodat gebruikers dit weten bij het lezen) en eventueel het vervolg in een tweede bericht te zetten.

Bedankt voor het antwoord.


Ik had er niet bij stil gestaan, dat je mijn vraag verplaatst had.

Berichten: 35

Re: Bericht offline typen

Bartjes schreef:Ik doe het zelf zo dat ik tijdens het uitwerken regelmatig op "Voorbeeld bericht" klik om te zien of de formules nog kloppen. Ook sla ik het bericht voor zover gevorderd regelmatig op mijn eigen computer op.


Zo zijn "ongelukken" betrekkelijk eenvoudig te voorkomen. En mocht je toch bij vergissing een onaf bericht plaatsen, dan kan je dit - als je er snel bij bent - nog wissen en de moderatoren vragen dit "misbaksel" te verwijderen.

Ik wil een bericht eerst in Word typen. In dat bericht wil ik bijvoorbeeld een subscript gebruiken, enkele cijfers kleuren en een limiet typen. Hoe moet dat? Als ik de stuurtekens van Latex als letters in Word typ en dan het gehele bericht op het Wetenschapsforum zet, gaat het dan goed?

Re: Bericht offline typen

Ik wil een bericht eerst in Word typen. In dat bericht wil ik bijvoorbeeld een subscript gebruiken, enkele cijfers kleuren en een limiet typen. Hoe moet dat? Als ik de stuurtekens van Latex als letters in Word typ en dan het gehele bericht op het Wetenschapsforum zet, gaat het dan goed?

Je kan zelf met "Voorbeeld bericht" zien wat wel of niet lukt. Zolang je niet op "Plaats bericht" klikt is er niets aan de hand.


Gebruik eventueel om dingen uit te proberen:


http://www.texify.com/links.php

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Bericht offline typen

Ik wil een bericht eerst in Word typen. In dat bericht wil ik bijvoorbeeld een subscript gebruiken, enkele cijfers kleuren en een limiet typen. Hoe moet dat? Als ik de stuurtekens van Latex als letters in Word typ en dan het gehele bericht op het Wetenschapsforum zet, gaat het dan goed?


Wat je kunt doen als het om een lang bericht gaat en je wilt het via Word of een ander tekstverwerkingsprogramma doen:

- de tekst in Word typen

- de stukken die in subscript, kleur e.d. moeten komen tussen de juiste codetags plaatsen

- het hele stuk kopiëren naar WSF

- als er dan iets niet juist is, heb je 15 min. de tijd om te corrigeren
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 35

Re: Bericht offline typen

rhiannon schreef:Wat je kunt doen als het om een lang bericht gaat en je wilt het via Word of een ander tekstverwerkingsprogramma doen:

- de tekst in Word typen

- de stukken die in subscript, kleur e.d. moeten komen tussen de juiste codetags plaatsen

- het hele stuk kopiëren naar WSF

- als er dan iets niet juist is, heb je 15 min. de tijd om te corrigeren

Ik heb een handleiding van LaTex. Maar het valt niet mee om een brede tabel met enkele gekleurde getallen te maken. Als ik er niet uit kom, dat laat ik dat weten.

Drieske schreef:Onderstaande vraag is afgesplitst vanuit dit topic.


[moderator]Dat heb je mis begrepen. Over je bericht maken mag je zo lang doen als je zelf wilt. Maar na het klikken op 'plaats bericht' kan je nog maar 15 min bewerken.[/moderator]

Nu mijn topic gesloten is, vraag ik me af hoe ik verder kan discussiëren.


Ik heb nog wel een vraag.

In de Noord-Oost- polder ligt een hoop appels, ik denk oneindig veel. Nu wil ik de helft op halen en mijn zoon gaat ook een helft ophalen en mijn buurman haalt ook een helft op. Hoeveel appels liggen er dan nog?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bericht offline typen

hendrik h schreef:Nu mijn topic gesloten is, vraag ik me af hoe ik verder kan discussiëren.


Ik heb nog wel een vraag.

In de Noord-Oost- polder ligt een hoop appels, ik denk oneindig veel. Nu wil ik de helft op halen en mijn zoon gaat ook een helft ophalen en mijn buurman haalt ook een helft op. Hoeveel appels liggen er dan nog?
Topics worden gesloten om duidelijke redenen. Die reden is in het gesloten topic herhaaldelijk aangegeven en er is je diverse malen de kans gegeven om wél op de juiste manier de discussiëren. Doordat je deze kansen niet greep, is het topic uiteindelijk gesloten.

Het is dan pertinent niet de bedoeling om de discussie elders op het forum weer aan te zwengelen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten