Driefasen waterpomp

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Driefasen waterpomp

Beste, Onze loodgieter zal een driefasen waterpomp WILO TWU 4-0410 3* 400V in onze geboorde put plaatsen. Er is reeds 3* 400 V aanwezig op de werf, maar de meter zal voor de ingebruikname van de woning verplaatst moeten worden. Hiervoor is een keuringsattest nodig, waardoor de meter pas aan het einde van de werkzaamheden verplaatst zal kunnen worden. Om praktische redenen hebben wij veel eerder water nodig. Op dit ogenblik is er geen water op de werf omdat er geen leidingwater in de straat ligt. De loodgieter beweert dat hij de pomp niet kan plaatsen voor onze electriciteitsmeter verplaatst is, omdat hij anders na de verplaatsing van d eelectriciteitsmeter mogelijk de pomp weer uit de put zal moeten halen om te herschakelen. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de fasen en de draairichting van de pomp, maar ik ben er niet zeker van. Mijn vraag is dus of er alternatieven zijn om de pomp alsnog te plaatsen en aan te schakelen voordat de elektriciteitsmeter verplaatst is en hoe dat dan praktisch in zijn werk moet gaan. Alvast bedankt voor de hulp. Groeten, Tine

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Driefasen waterpomp

Niemand hier kijkt ter plaatse mee, dus:
Wetenschapsforum is niet aansprakelijk voor adviezen, uitkomsten, informatie (of gebrek aan informatie) in berichten. Het gebruik van berichten is volledig op eigen risico; Wetenschapsforum is dan ook niet aansprakelijk voor eventuele (gevolg)schade ontstaan door raadpleging van het forum.
Maar ik vind het wel een vreemd verhaal. Het lijkt me niet dat die pomp direct aan die meter vastgehangen zal worden, daar moet vast nog een bovengrondse schakelkast tussen. In die schakelkast eventueel t.z.t. een paar draden omschakelen lijkt me de grootste klus niet.

Dan nog, als je NU om water verlegen zit en DAN moet eventueel die pomp er weer even uit (om redenen die ik niet zie, maar hiervandaan zie ik weinig), tja, dan moet dat maar hè. Is het zo'n geweldige klus om dat pompje even uit die put te takelen? Een 0,75 kW dompelpomp met 1¼" aansluiting is toch ook zo'n reus niet?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer