Maple

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 133

Maple

Hallo,

Ik heb zelf een verouderde versie van MAPLE te weten MAPLE 10. Deze oude versie kan niet draaien op Windows Vista.

Weet of kan iemand mij een nieuwe versie van MAPLE verschaven of iets dergelijks zodat deze kan draaien op Windows Vista.

Mijn dank,

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Maple

Een nieuwere versie van Maple lukt legaal maar op een manier: betalen.

Als je naar alternatieven kijkt: Maxima schijnt heel goed te zijn.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 133

Re: Maple

Drieske schreef:Een nieuwere versie van Maple lukt legaal maar op een manier: betalen.

Als je naar alternatieven kijkt: Maxima schijnt heel goed te zijn.
Hallo,

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Ik heb het gedownload MAXIMA en toch is en blijft Maple beter dan Maxima.

Ik denk dat ik wel een nieuwe versie van Maple aanschaf.

Bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Maple

Ja, helaas heb of had ik zelf geen ervaring met Maxima. Wel interessant om te horen. Wat is er niet goed aan?

En dan is dat inderdaad het beste alternatief. Wel kijken of het compatibel is en vrij recent :P . Maar dat wist je zelf wel ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 133

Re: Maple

Drieske schreef:Ja, helaas heb of had ik zelf geen ervaring met Maxima. Wel interessant om te horen. Wat is er niet goed aan?

En dan is dat inderdaad het beste alternatief. Wel kijken of het compatibel is en vrij recent ;) . Maar dat wist je zelf wel ;) .
Hallo,

Ik heb trouwens de laatste versie van Maxima.

Neem bijvoorbeeld kwadraat afsplitsen. Bij MAPLE heb je als commando completesquare maar bij Maxima moet je alles uitschrijven je hebt dus geen speciale commando hiervoor wat bij Maple dus wel het geval is.

Nu is het ook zo dat Maxima een soort rekenmachine is volgens de schrijvers dus ja?.

Wat ook tegen valt is het manual wat je op internet kunt krijgen dus wat dat betreft is MAPLE veel en veel beter uitgewerkt. Maxima is meer een programeer programma uiteindelijk.

Maar in ieder geval bedankt.

Josias

Reageer