Voor de student die ondernemer wil worden, denemarken heeft het

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 926

Voor de student die ondernemer wil worden, denemarken heeft het

Het beste land om een bedrijfje op te starten is Denemarken, blijkt uit Amerikaans overheidsonderzoek. Nederland staat op plaats tien.

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_18211..._Nederland.html

Ikzelf start na de zomervakantie mijn 2e bedrijf op. Denenarken kenmerkt zich door een pro-bedrijfs houding en dat vindt je o.a. terug in de regelgeving.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Voor de student die ondernemer wil worden, denemarken heeft het

Dus? Is er misschien nog een specifiek punt wat je wilt bespreken?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Voor de student die ondernemer wil worden, denemarken heeft het

Dus? Is er misschien nog een specifiek punt wat je wilt bespreken?
, De houding van de overheid, de eenvoud van de regelgeving dus.

a. starten van een onderneming is een A4 formulier downloaden, een handjevol vragen beantwoorden: wie ben je ...wat wil je. Na een week of 4 is er een akkoord. Geen kosten en je hoeft geen bankstukken of ramingen of joostmagweten wat overleggen, alles kan thuis worden ingevuld en afgewikkeld.

b. supporting van de belastingdienst, de volgende dag al kwam er een man bij mij thuis -die engels sprak, ik sprak toen nog geen Deens- die uitlegde hoe alles werkte en contactpersoon bleef.

c. de eenvoudige ontslagprocedure. Op een zeer beperkt handjevol uitzonderingen na kan de werkgever je ontslaan wanneer dat nodig is. Geen tussenkomst van wie of wat dan ook.

d, de klemtoon ligt hier vooral op opleidingen die de overheid stimuleert.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Voor de student die ondernemer wil worden, denemarken heeft het

We gaan hier niet wéér de zoveelste vergelijking tussen NL en DK houden. Zeker al niet omdat je er toch niet voor open staat dat de dingen die je noemt in Nederland niet zo heel veel anders is.

-slotje-
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten