'bedank knopje'

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

'bedank knopje'

Hallo,


Ik zag op een ander help forum (Engels forum) dat er gebruikt wordt gemaakt van een soort 'bedank-knopje'. Onderaan elke post dat er verschijnt staat er dan een symbooltje 'thanks', zo kan iemand die een vraag stelt de helper bedanken door op het knopje te drukken, op dat forum verschijnt dan '... thanks ... for this useful post'.


Maar het moet niet alleen per se een antwoord op de vraag van de TS zijn dat een 'bedankje' verdient, ook eventueel opmerkingen e.d die nuttig zijn kunnen bedankt worden door gewoon op dat symbooltje te drukken.


(Voor wie eens wil kijken op 'math help forum', daar zie je nog beter wat ik bedoel met die 'thanks buttons')


Misschien een idee voor hier?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 'bedank knopje'

Een half jaartje geleden is dit nog ter sprake gekomen. Zie ook de reactie van Miels daar:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=135527
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

Re: 'bedank knopje'

Bedankt Ger! Ik had over dat topic heen gekeken ;)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: 'bedank knopje'

Link waar Ger naar refereert gaat meer over het bedanken van een persoon, niet van een post. Over dat laatste:


We zijn bezig met een update van de gehele forumsoftware, we verwachten dit binnen een maand te realiseren. Die zal vergelijkbare functionaliteit bevatten. Dat zal overigens iets algemener zijn, meer een like-button (puur intern, zonder koppeling naar facebook), zodat je daarmee ook aan kunt geven dat je het ergens mee eens bent.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: 'bedank knopje'

En het voorkomt posts met alleen de tekst "ja, vind ik ook! " etc
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 242

Re: 'bedank knopje'

Is deze like button nu gerealiseerd in de vorm van 'OK!' (Dit bericht als OK markeren)?
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: 'bedank knopje'

Inderdaad. Zie ook deze mededeling.
Zojuist is na wat feedback de tekst op de button aangepast. Er stond alleen "OK!", waardoor je de indruk zou kunnen krijgen dat ieder bericht eenvoudigweg ok is. Met de huidige tekst "Vind dit OK!" is dat naar onze mening duidelijker.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer