Tijdreizen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 13

Tijdreizen

wat denken jullie over tijdreizen (terug naar het verleden of versneld naar de toekomst) aan de hand van zwarte gaten en je voortbewegen sneller dan het licht?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.098

Re: Tijdreizen

Verplaatst naar relativiteitstheorie.

Graag wil ik eenieder die op deze vraag reageert er bij voorbaat al op wijzen om WETENSCHAPPELIJK te discussieren en dus niet zijn fantasie de vrije loop te laten.

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Tijdreizen

Versneld naar de toekomst lijkt me eerlijk gezegd duidelijk dit doe je al als je in een auto zit. Deze wetten zijn keer op keer bevestigd dus versneld naar de toekomst is al mogelijk alleen nog niet zo ver. Je kan je denk ik met een zwart gat erg ver versnellen door er langs te gaan en je zou dus weer weg geslingerd kunnen worden en weer helemaal afremmen tot de begin snelheid. (als alles goed gaat natuurlijk!)

Terug naar het verleden geloof ik niet echt, je krijgt dan een probleem ik bedoel je zou dan toch al lang een ruimte reiziger hier hebben gezien?

Dit kan je voorkomen door de regel te zeggen dat je een wormhole kan omvormen naar een vorige tijd maar er is ooit berekend (ik moet de referentie schuldig blijven sorry) dat als je deze wil omvormen zodat deze 30 terug de tijd in zal gaan dit ook 30 jaar zal duren. Hiermee is het vorige probleem opgelost. Toch geloof ik niet in terug in de tijd reizen, ook ben ik nog niet helemaal overtuigd in het bestaan van wormholes.

Berichten: 21

Re: Tijdreizen

Sneller dan het licht is onmogelijk. Lichtsnelheid behalen is onmogelijk(uitgezonderd deeltjes met rustmassa 0).

In het verleden reizen is onmogelijk.

In de toekomst reizen is mogelijk, maar voor een mens zéér moeilijk haalbaar.

Een ongeoefend mens is bij 6 g (of 60 m/s²) al buiten bewustzijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/G-kracht

.

Laat ons zeggen dat m'n een snelheid van 50% c wilt halen, wat naar mijn schatting het minimum moet zijn om als mens iets te voelen van een tijddillatie. Deze snelheid komt overeen met 150 000 000 m/s dus met een versnelling van 6g zou het 2 500 000 seconden duren om deze snelheid te bereiken. Dit komt overeen met 29 dagen... Er is niemand dat dit aankan. En Dan moet je ook nog terug vertragen tot de snelheid die we op aarde hebben.

Als ik hier een ruwe schatting mag doen spreken we over een kleine 1 seconde tijdreizen in de toekomst...

Die versnelling zal ook enorme enorme hoeveelheden energie kosten...

Berichten: 114

Re: Tijdreizen

Einsteins_zoon schreef:Sneller dan het licht is onmogelijk. Lichtsnelheid behalen is onmogelijk(uitgezonderd deeltjes met rustmassa 0).

In het verleden reizen is onmogelijk.

In de toekomst reizen is mogelijk, maar voor een mens zéér moeilijk haalbaar.

Een ongeoefend mens is bij 6 g (of 60 m/s²) al buiten bewustzijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/G-kracht

.

Laat ons zeggen dat m'n een snelheid van 50% c wilt halen, wat naar mijn schatting het minimum moet zijn om als mens iets te voelen van een tijddillatie. Deze snelheid komt overeen met 150 000 000 m/s dus met een versnelling van 6g zou het 2 500 000 seconden duren om deze snelheid te bereiken. Dit komt overeen met 29 dagen... Er is niemand dat dit aankan. En Dan moet je ook nog terug vertragen tot de snelheid die we op aarde hebben.

Als ik hier een ruwe schatting mag doen spreken we over een kleine 1 seconde tijdreizen in de toekomst...

Die versnelling zal ook enorme enorme hoeveelheden energie kosten...
Maar als je gedurende 247 dagen ( bij benadering) met 10m/s2 zou versnellen dan zit je al tegen de lichtsnelheid. Waarom zou je dan buiten bewustzijn raken na 125 dagen versnellen?

Gebruikersavatar
Berichten: 159

Re: Tijdreizen

Einsteins_zoon schreef:Sneller dan het licht is onmogelijk. Lichtsnelheid behalen is onmogelijk(uitgezonderd deeltjes met rustmassa 0).

In het verleden reizen is onmogelijk.

In de toekomst reizen is mogelijk, maar voor een mens zéér moeilijk haalbaar.

Een ongeoefend mens is bij 6 g (of 60 m/s²) al buiten bewustzijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/G-kracht

.

Laat ons zeggen dat m'n een snelheid van 50% c wilt halen, wat naar mijn schatting het minimum moet zijn om als mens iets te voelen van een tijddillatie. Deze snelheid komt overeen met 150 000 000 m/s dus met een versnelling van 6g zou het 2 500 000 seconden duren om deze snelheid te bereiken. Dit komt overeen met 29 dagen... Er is niemand dat dit aankan. En Dan moet je ook nog terug vertragen tot de snelheid die we op aarde hebben.

Als ik hier een ruwe schatting mag doen spreken we over een kleine 1 seconde tijdreizen in de toekomst...

Die versnelling zal ook enorme enorme hoeveelheden energie kosten...
Als een deeltje met rustmassa 0 aan lichtsnelheid geraakt,

wat zou er dan gebeuren met anti-materie, die dus volgens mij, negatieve massa hebben?

Of begrijp ik het gewoon verkeerd?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Tijdreizen

the4dimensions schreef:Als een deeltje met rustmassa 0 aan lichtsnelheid geraakt,

wat zou er dan gebeuren met anti-materie, die dus volgens mij, negatieve massa hebben?

Of begrijp ik het gewoon verkeerd?
Antimaterie heeft geen negatieve massa. Een deeltje en een bijbehorend anti(materie)deeltje hebben dezelfde massa, maar een tegengestelde lading.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer