Springen naar inhoud

Formules lezen

• Log in om te kunnen reageren

moustii

moustii

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2011 - 22:31

hey ik ben nu bezig met een hoofdstuk over rijen. Spijtig genoeg ben ik nooit een held geweest in het lezen van formules. Nu ben ik er weer 1 tegen gekomen en ik dacht ik kan het beter nu te goei leren er voor eeuwig de vruchten van plukken ;)

het betreft de volgende formule:

http://www.pictourl.com/clean/8ecdb3b9

Ik heb er een wikipedia pagina bij genomen maar kan er nog niet goed aan uit.

ik ben al tot hier geraakt :

voor alle epsilon die behoort de positieve reŽle getallen uitgezonderd van 0

bestaat er een beginwaarde voor N die groter of gelijk aan 1/epsilon is en die een element is van alle natuurlijke getallen uitgezonderd van 0

als n groter wordt dan de beginwaarde dan is het waar dat de obsolute waarde van Un-1 kleiner is dan epsilon

nu weet ik niet hoe ik die haakjes en de ":" in woorden kan omzetten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 augustus 2011 - 23:15

Die haakjes zijn niets speciaals. Ze duiden gewoon op 'wat extra info'. En de ':' betekent 'geldt'. Dus de eerste zin wordt dan: voor alle epsilon element van de strikt positieve reŽle getallen geldt dat er een n0 (groter dan 1 over epsilon) element van de natuurlijke getallen bestaat. Hiervoor geldt dat...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

moustii

moustii

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2011 - 23:43

http://www.pictourl....viewer/0284290f

waarvoor staat de verticale streep na de eerste x?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 augustus 2011 - 23:54

De streep staat voor 'waarvoor geldt'.

Overigens zou het leuk zijn mocht je, indien mogelijk, in de toekomst je afbeeldingen rechtstreeks hier uploaden. Bespaart helpers het wegklikken van dit forum om te kunnen helpen. Hoe je dit doet, staat hier uitgelegd.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 augustus 2011 - 09:06

Je kan beter de tekst die hierbij hoort er bij zetten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures