Springen naar inhoud

Vloeistof (water) simulatie


  • Log in om te kunnen reageren

#1

TheManOnTheStreet

    TheManOnTheStreet


  • 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2011 - 12:28

Hallo,

Ik was van plan een (computer)simulatie van water (of een andere dichtheid) te maken door heel veel kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.
De simulatie hoeft de werkelijkheid slechts te benaderen, dus de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik. De formules over Computional Fluid Dynamics begrijp ik gedeeltelijk en vandaar ook deze topic.

Elke 'particle' kan de onderlinge afstand berekenen tussen elke andere mogelijke particle en zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.
Dus mijn vraag:
Hoe wordt deze snelheid berekend (druk, dichtheid etc.) ??
Het resultaat zal ik posten!! ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Fred F.

    Fred F.


  • >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 16 augustus 2011 - 17:27

.... kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.

.... zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.

Ik denk niet dat iemand begrijpt wat je bedoelt.

de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik

Viscositeit verwaarlozen? Dat kan ik me niet voorstellen.

Gaat dit over stilstaande vloeistof, of wat?

Veranderd door Fred F., 16 augustus 2011 - 17:28

Hydrogen economy is a Hype.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures