Springen naar inhoud

Minor

• Log in om te kunnen reageren

Bleuken

Bleuken

• >250 berichten
  • 250 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2011 - 10:56

Stel dit is een determinant die je krijgt
LaTeX

We starten dan van het laatste elektronLaTeX , zodat we dit krijgen:

LaTeX

Maar dan krijgt men steeds 3*3 determinanten die overblijven?
Kan men deze dan verder omvormen tot 2*2 determinanten door exact hetzelfde te doen? Want verder in mijn cursus staat er: "We maken terug een expansie, startende van het N-de elektron. Deze wordt doorgevoerd tot we uiteindelijk aan elektron 2 komen. De laatste minor is een 2*2-determinant en wordt uiteindelijk:"

LaTeX

Dus mijn vraag is, is het mogelijk om die eerste minoren, die 3*3 zijn, kleiner te maken naar een 2*2?

Alvast bedankt,

Mvg

Veranderd door Bleuken, 17 augustus 2011 - 10:56

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 augustus 2011 - 14:15

Verplaatst naar Algebra.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk om die eerste minoren, die 3*3 zijn, kleiner te maken naar een 2*2?

Dat is mogelijk ja... Met exact hetzelfde procédé als je van 4x4 naar 4 matrices van 3x3 bent gegaan. Verstond je dit procédé? Dit staat ook wel bekend als ontwikkelen naar een rij (of kolom).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Bleuken

Bleuken

• >250 berichten
  • 250 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2011 - 07:10

Dat is mogelijk ja... Met exact hetzelfde procédé als je van 4x4 naar 4 matrices van 3x3 bent gegaan. Verstond je dit procédé? Dit staat ook wel bekend als ontwikkelen naar een rij (of kolom).

Dit versta ik inderdaad.
Bedankt ;)

Mvg

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 augustus 2011 - 07:53

Graag gedaan ;). Ik zie net dat ik het woord 'matrices' gebruikte. Waarschijnlijk begreep je wel dat ik uiteraard 'determinanten' bedoelde?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures