Buitenaards leven en de invloed

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 101

Buitenaards leven en de invloed

Ik probeer me nu al een tijdje voor te stellen wat er allemaal zou gebeuren als we een signaal van een buitenaards ras zouden ontvangen.

Dus:

We ontvangen een bewezen signaal van buitenaards leven, hierin staat verder niet zoveel (we weten niet of ze technologisch gezien (veel) verder zijn dan ons, of enig ander ding over ze behalve een inschatting van de afstand en een boodschap) laten we deze boodschap voor dit geval kiezen als "Hallo, wij zijn de smurfen en wij begroeten de mensheid". Ik maak hierbij dus de ontzetten grove aanname dat er gericht iets naar ons is gestuurd en dat de aliens onze signalen hebben opgevangen en dus wel iets over ons weten, en natuurlijk dat wij het hebben opgemerkt en konden vertalen. (ik weet dat dit ontzettend onwaarschijnlijk is, maar puur voor het scenario).

Wat zouden hier denken jullie de gevolgen voor zijn voor:

1. Ruimtevaart

2. Religie

3. Politiek

Hier is mijn eigen idee zeg maar wat je er van vindt en vul alsjeblieft aan ik ben erg benieuwd wat er in zo'n geval zal gebeuren.

1. Ruimtevaart

Ik denk dat zodra we ontdekken dat er dichtbij aliens zijn die ons kennen, en misschien wel naar ons toe zouden kunnen komen (dit weten wij niet) er direct een ruimtevaart programma wordt opgezet waar we nu alleen maar van kunnen dromen. Het is al vaker gebleken dat we (mensen) ontzettend grote opstakels kunnen overwinnen, als het voor het bestaan van ons land gaat in tijden van oorlog, laat staan als het om het voorbestaan van de mensheid kan gaan.

2. Religie zal het heel moeilijk krijgen om buitenaards leven te verklaren, de mens is op eens niet meer het centrum van alles er zijn andere wezens met gevoel, kunnen deze ook "verlost" worden? Jezus was er voor de mensen en was de enige zoon van god. Waarom dan alleen voor de mensheid. Er moeten volgens de kansrekening dan opeens zo goed als zeker veel meer buitenaardse beschavingen zijn (als er dichtbij ons een is, is de kans op leven blijkbaar extreem groot) Toch zal dit vast wel overleven, dat heeft het altijd al gedaan.

3. Politiek zal denk ik helemaal omslaan, ik denk dat de concurrentie tussen landen vrijwel zal verdwijnen en misschien zelfs dat de wereld een super staat wordt. De verschillen zijn dan opeens heel erg klein vergeleken met de aliens. Kortom ik denk dat de oorlogen verleden tijd zullen zijn, en de mensen zich zullen voorbereiden voor de introductie van de aliens in onze samenleving en dan graag indruk zouden willen maken. Dat doe je nu eenmaal niet door oorlog!

Wat zijn jullie ideeën hier over? Alvast heel erg bedankt!

Aron

Berichten: 379

Re: Buitenaards leven en de invloed

Grappig hoe dezelfde vragen steeds weer opnieuw opkomen.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry478262

Dergelijke vragen hebben betrekking op een totaalbeeld. Naarmate het aantal deelnemers toeneemt naarmate zo ook verhoogt de complexiteit ( hypothese ). Deze post evenals wellicht alle te komende geven dus enkel een inzicht in de gemoedstoestand/tijdsgeest van de schrijver. Bemerk eens hoeveel boeken er gevuld zijn met discussies omtrendt de weldaanshaung van een bepaalde generatie.

Mijn mening wordt gekarakteriseerd door skepsis. Elke dag wordt er wat nieuws gepost op het WSF, hoeveel van dit nieuws heeft een ingrijpende verandering op iemands denkwijze ? Het moest me verbazen mocht de poster zelf zich tijdens het avondmaal de gebeurtenis bespreken/inprenten. Alles wordt aldus herleidt tot een anekdote. Dermate veel informatie wordt er gepubliceerd/geconsumeerd dat het zijn zin verliest. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de manier waarop het journaal/kranten zijn ingedeeld. Evenals wellicht om psychologische redenen.

Breaking news: Er is buitenaards leven ontdekt. De wijze waarop media dit zou belichten lijkt me zeer erg voorspelbaar. Deze maken immers een journaal naar een vast shabloon dat zeer star is. Echter het leven gaat voort voor de meeste. De eurocrisis/het gaza-conflict,Libie al dit zal wellicht zijn gang blijven gaan. De sciencefiction fanaat,de wetenschapper, de geintereseerde en complot theoretisci zullen fora bestormen en aan hun beeldschermen gekluisterd zitten. Voor al de overige is het tijd om de dinges des levens, kabouterplop ,de beurskoers of facebook te bestuderen.

Met vriendelijke groeten

Reageer