Pdf maken van serie webpagina's

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Pdf maken van serie webpagina's

Hallo,

Ik ben een site tegengekomen die een heel boek online heeft staan, echter blad per blad. Een pagina heeft een naam van het volgende formaat: a_b.htm met a het hoofdstuknummer en b de paginanummer. Onderaan elke pagina staat een link met respectievelijk volgende en vorige pagina. Omdat dat niet geweldig leest en een pdf zoveel makkelijker is, dacht ik eraan om de pagina's op te slaan als pdf. Nu zijn het er 2000 dus je hoort me al komen: iets met een systematische naamgeving moet toch wel systematisch op te slaan zijn?

Ooit heb ik eens een e-book gelezen dat in pdf-vorm stond en op die manier was samengesteld: door een scriptje dat deze pagina's automatisch toevoegde aan een pdf.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet of (waar) een gelijkaardig scriptje zou te vinden zijn, want google helpt me niet zoveel.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Weet niet of het alleen om tekst gaat of ook afbeeldingen e.d., maar deze service lijkt wel te kunnen wat je wil, en biedt een gratis test account tot 50 MB aan PDF data.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Bedankt, daar kan ik wel iets mee!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Ik zag daarnet trouwens ook nog dit. Die andere ziet er professioneler uit, maar deze is wel lekker simpel en gratis dus wellicht een poging waard.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Het lijkt mij niet zo moeilijk om een programmatje te schrijven (in php misschien) dat alle webpagina's download en deze dan aan elkaar maakt?

Dan hoef je alleen maar uit tr printen naar een pdf printer.

van de html pagina's die je download hoef je enkel de <header> en de <body> tags af te halen.

Dit kan allemaal in php. Vraag me niet hoe want het is alweer 6 jaar geleden dat ik daar mee heb gewerkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Code: Selecteer alles

[quote]wget -r -l10 --no-parent http://www.berekeningvanconstructies.be[/quote]
en javascript om er één html-file van de te maken was voldoende gecombineerd met de pdf-printer.

Bedankt allemaal voor de ideeën!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pdf maken van serie webpagina's

jeej voor gnu?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Pdf maken van serie webpagina's

Ja, al is het bestand een monsterachtige 1.5 GB groot ;)

Eens zien of er geen pdf-optimalisatie te doen valt.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer