Springen naar inhoud

Telecommunicatie - am

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2011 - 13:37

Hey,

al een tijdje zat ik met een vraag over amplitude modulatie, kan maar geen antwoord vinden..
in mijn cursus staan meerdere methoden van amplitude modulatie besproken bv. DSB, SSB, .. en telkens is er sprake van een bepaalde bandbreedte, maar wat ik hier niet aan snap is dat AM signalen toch steeds dezelfde frequentie gebruiken en enkel de amplitude veranderen om het signaal door te sturen. Waar komt die bandbreedte dan vandaan??
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 augustus 2011 - 13:58

Ik heb nog geen verdiepende cursus over modulatietechnieken gehad, maar dit is wat ik je al zo kan vertellen.

Onderstel de drager: LaTeX
En onderstel vervolgens een sinusvormig signaal: LaTeX

Het AM gemoduleerd signaal ziet er dan uit als:
LaTeX

Uit de goniometrische formules weet je dat LaTeX .
Het product van de 2 sinussen is een som van cosinussen, in plaats van slechts 1 frequentie zijn er nu 2 aanwezig.
Als de frequentie van het signaal klein is tegenover die van de drager, dan zal het signaal in het frequentiedomein rond de drager-frequentie schommelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures