Momentenlijn & mb

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 20

Momentenlijn & mb

Hallo,

iemand die kan bevestigen dat het maximum buigend moment op punt D ligt? En dit 7,1kNm is?
Bijlagen
OEF4.JPG
OEF4.JPG (73.44 KiB) 757 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Momentenlijn & mb

Punt D heeft als buigmoment ... want het is ... ?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 20

Re: Momentenlijn & mb

Dan waarschijnlijk 0? Omdat het het einde van de balk is ? Geen flauw idee eigenlijk.

Maar ze vragen ook de doorbuiging in punt D en dit lijkt me dan toch geen 0?

Ik heb men dwarskrachtenlijn gevonden maar aan men momentenlijn zit ik vast.

Op het nulpunt heb je toch uw maximale doorbuiging? Dus als het niet op punt D is zou het

op 4m of 10 m moeten liggen ?.

Hier men berekeningen tot nu toe.

Ik ben vrij zeker dat men dwarskrachtenlijn goed is en men berekening voor de momentenlijn ook

maar nu moet ik ze nog tekenen. En de grootste buigspanning vinden..
Bijlagen
OEFNIE.JPG
OEFNIE.JPG (42.6 KiB) 765 keer bekeken

Berichten: 20

Re: Momentenlijn & mb

Het is idd 0 op D.

Maar kan iemand mij zeggen waar het maximum buigend moment zal liggen en hoeveel het is ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Momentenlijn & mb

Het moment is maximaal daar waar ... ?

Er zal inderdaad een verplaatsing zijn van knoop D.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 3

Re: Momentenlijn & mb

Vraagje vooraf, het stukje tussen B en C is een gelijkmatig oplopende belasting?

Of is dit een gelijkmatig verdeelde belasting?

Start eens met de optredende momenten in de verschillende punten te berekenen.

Ma = .....

Mb = .....

Mc = .....

Md = .....

Alvast een voorzetje, Ma en Md moeten 0 zijn, anders is de boel niet in evenwicht en gaat je balk aan de haal.

Je zult dan zien dat daar waar je dwarskrachtenlijn de horizontale as snijdt, het moment Maximaal is (punt C).

Overigens FhA zou ik gewoon buiten beschouwing laten, die maakt je plaatje onoverzichtelijker en is totaal niet van invloed op jouw vraagstuk.

Reageer