Springen naar inhoud

Faseovergang

• Log in om te kunnen reageren

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 19:48

Een beslagen achterruit wordt door het inschakelen van de verwarming na enige tijd weer helder.Welke faseovergang zorgt ervoor dat de ruit weer helder wordt?

*Condenseren

*Sublimeren

*Smelten

*Verdampen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 19:52

Dag Alexandra1,

Welkom op het Wetenschapsforum ;)! Zoals in onze regels te lezen staat, zijn we geen huiswerkmachine. Kun je dus aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt of tegen welke problemen je aanloopt?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:10

Dag Alexandra1,

Welkom op het Wetenschapsforum ;)! Zoals in onze regels te lezen staat, zijn we geen huiswerkmachine. Kun je dus aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt of tegen welke problemen je aanloopt?

Dag drieske,
Bedankt voor zo snel te antwoorden.
Wel, ik heb al deze begrippen opgezocht en weet echt niet welke er bij mijn probleem past.
Ik had gehoopt hier een antwoor te vinden

groetjes Alexandra

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:16

Zijn er dan faseovergangen die je kunt elimineren?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:17

Als je alle termen reeds hebt opgezocht. Dan weet je dat bij 2 van je reacties het over vaste stoffen gaat. Aangezien en geen vaste stof aan je achterruit hangt, welke kan je dan al schrappen?
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.
I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:26

Als je alle termen reeds hebt opgezocht. Dan weet je dat bij 2 van je reacties het over vaste stoffen gaat. Aangezien en geen vaste stof aan je achterruit hangt, welke kan je dan al schrappen?

Verdampen en smelten

Zijn er dan faseovergangen die je kunt elimineren?

Verdampen en smelten.

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:26

Daar ben ik het niet volledig mee akkoord. Smelten is de fase-overgang van vast naar vloeistof. Dit valt dus zeker buiten de mogelijkheden. Maar Verdampen heeft niks met de vaste stof te maken.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:39

Daar ben ik het niet volledig mee akkoord. Smelten is de fase-overgang van vast naar vloeistof. Dit valt dus zeker buiten de mogelijkheden. Maar Verdampen heeft niks met de vaste stof te maken.

Dan denk ik aan sumblimeren

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:44

Sublimeren kan je inderdaad ook uit de lijst schrappen (overgang van vast naar gas). Blijf je over met verdampen en condenseren. Beide staan in verband met de vloeibare/gas vorm
Wanneer je ruit beslagen is wil dit zeggen dan er condens op zit (kleine waterdruppeltjes), wanneer je dan de achterruitverwarming aanlegt verdampen deze druppels.
We zijn dus op zoek naar de faseovergang van vloeibaar naar gas, heb je enig idee?

Veranderd door Mako, 31 augustus 2011 - 20:46

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:51

Sublimeren kan je inderdaad ook uit de lijst schrappen (overgang van vast naar gas). Blijf je over met verdampen en condenseren. Beide staan in verband met de vloeibare/gas vorm
Wanneer je ruit beslagen is wil dit zeggen dan er condens op zit (kleine waterdruppeltjes), wanneer je dan de achterruitverwarming aanlegt verdampen deze druppels.
We zijn dus op zoek naar de faseovergang van vloeibaar naar gas, heb je enig idee?

Dan is het verdampen?

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:53

Verdampen lijkt me inderdaad het juiste antwoord! ;)

Alexandra1

Alexandra1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 21:00

Verdampen lijkt me inderdaad het juiste antwoord! ;)

Bedankt mako,

Ik zal zeker terugkeren op deze formum.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures