Springen naar inhoud

Meerkeuze: verhouding rotationele - translationele kinetische energie

• Log in om te kunnen reageren

Uomo Universale

Uomo Universale

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 20:08

Een holle cilindrische buis rolt zonder slippen over de vloer. Wat is de verhouding van de rotationele kinetische energie to de translationele kinetische energie?

A. 1
B. 2
C. 1/2

-----------------------------------------------------

Ik weet dat de kinetische energie van een roterende lichaam als volgt is: LaTeX . Verder weet ik ook dat: LaTeX en dat het traagheidsmoment van een holle cilinder (dit vind ik in m'n formularium) LaTeX en hier zit het probleem. Ik zou niet weten hoe je deze nu kan gaan delen door elkaar.

Een alternatief dat ik hier voor gevonden heb is om het traagheidsmoment te gebruiken van een dunne hoepel, daarmee kan ik wel werken. Het traagheidsmoment hiervan is: LaTeX .

LaTeX

Antwoord A is dus correct volgens mij.

Iemand die het ziet zonder dat ik dit 'alternatief' moet inschakelen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5442 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 31 augustus 2011 - 21:03

Volgens mij is je antwoord goed. Je moet ervan uitgaan dat die cilindrische holle buis een verwaarloze wanddikte heeft. Dan geldt natuurlijk voor die buis dat het massatraagheidsmoment van deze buis ten opzichte van de hartlijn=rotatieas gelijk is aan LaTeX

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures