Singulariteit vs m-theorie

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 6

Singulariteit vs m-theorie

Singulariteit is een naam gegeven door wetenschappers.Ze zeggen dat in een singulariteit alle "normale? wetten verloren gaan.Dus ze hebben eigenlijk geen flauw idee wat daar nou precies gebeurde seconden voor de oerknal.Ruimte-tijd is ontstaan na de oerknal,alles daarvoor is irrelevant.Dit is niet bepaald bevredigend te noemen. M-theorie heeft daar een antwoord op gevonden.Deze theorie stelt dat de oerknal geen knal,maar een botsing was tussen 2 membranen.De ene zou de andere gevoed hebben met materie en andersom,wat mogelijk is in een multiversum met 11 dementies.Als je kijkt naar onze sterrenclusters in ons univerum(structuur,vorm,en opbouw)lijkt het inderdaad alsof het meer een botsing is geweest dan een knal.Een knal lijkt me dat de materie meer gelijkmatig verdeeld zou moeten zijn? Ze hebben ooit een babyfoto gemaakt van ons heelal toen deze 300.000 jaar oud was,maar dit is toch geen bewijs van een oerknal met singulariteit? Weet iemand hier wat meer over? thnx..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Singulariteit vs m-theorie

.. met 11 dementies ..
Veel gekker kan het niet worden! ;)

Berichten: 6

Re: Singulariteit vs m-theorie

10 ruimtelijke + tijd = 11

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Singulariteit vs m-theorie

Het was maar een grapje over de spelfout dementie i.p.v. dimensie. Dementie is een hersenziekte.

Berichten: 6

Re: Singulariteit vs m-theorie

Oops my bad,ik gebruik op het moment m'n PS3(Soort T9 systeem).Dementie bedoel ik uiteraard niet!Excuus!

Gebruikersavatar
Berichten: 62

Re: Singulariteit vs m-theorie

Een verklaring voor de singulariteitexpansie zou je kunnen op vatten als een einduitspraak van een rechter bij een rechtzaak.

Met voldoende bewijs is de jury tot de conclusie gekomen.

De jury maakt wel is fouten inderdaad.

(Je moet het niet te letterlijk nemen.)

Wat ik hiermee aan wil geven is dat je niet terug kunt naar het begin van de oerknal ,maar door vele onderzoeken kun je genoeg bewijs verzamelen dat je er niet meer omheen kunt.

Hoe de singulariteitsexpansie heeft kunnen onstaan?

Geen idee.

Opties;

-Spontaan uit "niets".Dit niets noemen wij zo vanwege dat het geen relatie heeft met onze natuurwetten in onze ruimte-tijd ,en niet is ontstaan uit een andere ruimte-tijd ,want de singulariteit veroorzaakt een ruimte-tijd.?

-Inkrimping vorige ruimte-tijd ten gevolge van de toenemende vacuumkracht,donkere energie.?

De vraagtekens achter mijn opties is vanwege het feit dat ik het ook niet weet.

Wat betreft de relatie met het ontstaan van onze ruimte-tijd en andere dimensies.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of een andere dimensie de veroorzaker is geweest van onze ruimte-tijd expansie lijkt mij niet.

De achtergrondstraling WMAP geeft ons het beeld uit het verleden dat uit een oneinig dicht punt zonder tijd moet zijn ontstaan.(singulariteit)

En dan graag nog een vraag betreffende deze singulariteit......deze is niet volledig oneindig dicht en onmetelijk klein geweest?

gr

Hiddo.

Gebruikersavatar
Berichten: 62

Re: Singulariteit vs m-theorie

Iemand nog een idee?

Gebruikersavatar
Berichten: 62

Re: Singulariteit vs m-theorie

Hier heb ik een link aangaande het begin.

Ze leggen ook uit dat ons Universum mogelijk vlak is.

http://www.youtube.com/watch?v=zqb1lSdqRZY...feature=related

En de Big Bang

http://www.youtube.com/watch?v=zqb1lSdqRZY...feature=related

De spectrometer 02 die ze in mei dit jaar aan de ISS gekoppeld hebben gaat volgens mij meer duidelijkheid geven over de vorm ,of bevestigen dat deze vlak is.

Gebruikersavatar
Berichten: 62

Re: Singulariteit vs m-theorie

Ter aanvulling,

http://www.youtube.com/watch?v=YtdE662eY_M...;feature=relmfu

Dit is de uitleg van de supersnaartheorie.

10 dimensies gekoppeld aan de tijdsdimensie.(samen 11)

Maar als ze het Higgs Boson vinden,valt deze theorie op zijn gat volgens mij?

Berichten: 101

Re: Singulariteit vs m-theorie

In een boekje die ik had stond er ook iets over een multiversum die met elkaar heeft gebotst. Dar verklaard ook meteen waarom de zwaartekracht zover is afgezwakt.

Vind ik veel aannemelijker dan een oneindig punt die 'eindige' effecten heeft veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 62

Re: Singulariteit vs m-theorie

Hoi Xmanor,

Een botsing tussen 2 of meerdere Universums.

Verklaart dit de kosmische achtergrondstraling?

Berichten: 101

Re: Singulariteit vs m-theorie

Niet zozeer een botsing maar wel de uitdijing van 3 van de 10 ruimtelijke dimensies. Of dat door een botsing kwam weet ik echt niet.

Berichten: 6

Re: Singulariteit vs m-theorie

In een boekje die ik had stond er ook iets over een multiversum die met elkaar heeft gebotst. Dar verklaard ook meteen waarom de zwaartekracht zover is afgezwakt.
En daarom wint donkere energie het van de zwaartekracht,wat ervoor zorgt dat het heelal blijft expanderen.Het gevolg is een big-chill of big-rip.Waarbij het heelal blijft afkoelen of z'n eigen helemaal uit elkaar trekt tot 1 atoom of quarks.Tenzij de zwaartekracht het wint van donkere energie uiteindelijk.Dan heb je een big-crunch,daarvoor zou er meer materie moeten zijn in het heelal dan tot nu toe is waargenomen dacht ik? Anyways een big-crunch leid aan het eind van de rit weer naar een singulariteit.Alsof er dan meerdere oerknallen zijn geweest in het verleden.(Spontane creatie) Misschien zijn wij de eerste,of de 10.000ste?

Reageer