Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 26

Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

Galstase

antritis

gastroparese

Wie kan mij uitleggen wat bovenstaande precies betekent.

Wat kan de oorzaak zijn van veel gal in de maag en wat kun je met voeding beter wel en niet niet doen bij veel gal in de maag?

Tavy

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

tavy schreef:Galstase

antritis

gastroparese


Wat ben je zelf al tegen gekomen?
Wat kan de oorzaak zijn van veel gal in de maag en wat kun je met voeding beter wel en niet niet doen bij veel gal in de maag?
Normaal gesproken komt er helemaal geen gal in de maag maar gaat dit goedje vanuit de lever via de galwegen naar de twaalfvingerige darm. Wanneer er toch gal naar de maag of slokdarm gaat spreekt men over een (gal)reflux. Als je hier op verder googelt kom je o.a.deze site tegen waar jouw vraag wat betreft de voeding ook aan bod komt.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

Google en gij zult vinden.

Zoeken op de eerste term, eerste hit. Dan kom je hier bijvoorbeeld.

Eerste hit voor tweede term geeft ook resultaat. Hint: dubbelklik op een woord dat je niet kent op die site.

Derde woord.. daar heb je toch geen hulp bij nodig? Eerste hit..

De volgende keer als je zoiets komt vragen, zeg er dan even bij waarom je het zelf niet kon vinden..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 26

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

dankje jullie voor het beantwoorde van mijn berichtje. Uiteraard heb ik het gegoogeld,maar ik kon zelf via google echt geen afdoende antwoord vinden?!

Is galstase dus gewoon een ander woord voor galreflux?

tavy

Berichten: 26

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

Pectus, bij de door jou opgegeven link zie ik geen galreflux ,maar wel maagreflux staan (ook geen voedings tips)

En bij antritis staat wel dat het een ontsteking is, maar ik zou en graag wat meer van weten....

Tavy

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

Pectus, bij de door jou opgegeven link zie ik geen galreflux ,maar wel maagreflux staan (ook geen voedings tips)
Excuses, ik dacht dat je ook meer wilde weten over de maag ( i.v.m. maagantritis). Er staan wel wat voedingstips:

"Het gaat hier onder meer om koffie, chocolade, vet voedsel en witte wijn. Het komt er op aan deze voedingsmiddelen te vermijden of toch drastisch te verminderen."

Maar goed daar was je dus niet naar op zoek! ;)
Uiteraard heb ik het gegoogeld,maar ik kon zelf via google echt geen afdoende antwoord vinden?!
Je kunt het vaak beter even opzoeken in bijvoorbeeld de Engelse wikipedia, de latijnse naam van een aandoening vind je dan sneller waardoor je, als je deze weer bij google intikt, meer goede sites vindt.
Is galstase dus gewoon een ander woord voor galreflux?
Galstase = is het hebben van gal in de maag

Galreflux = is de actie van het stromen van gal naar de maag, of naar de slokdarm

Althans dit is wat ik weet, wellicht kunnen anderen hier nog wat aan toevoegen.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 26

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

dankje pectus ,weet ik weer wat meer,

kun je me misschien ook uitleggen hoe en waardoor het kan dat gal in de maag komt, daar hoort het toch niet te komen?

en kan voeding hier ook op van invloed zijn?

groet,

tavy

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Gal in de maag/galstase, antritis, gastroparese

kun je me misschien ook uitleggen hoe en waardoor het kan dat gal in de maag komt, daar hoort het toch niet te komen?
Bile = gal ; stomach = maag

Als je nu eens de bovenstaande Engelse woorden intikt op google, wat kom je dan ( bij de eerste link al!) tegen?

We willen je graag helpen met het beantwoorden van vragen Tavy, alleen zijn veel zaken al eens uitgebreid besproken op internet of zijn er duidelijke bronnen te vinden die je een antwoord kunnen geven. Wat ik je dus eerder als tip gaf om in het Engels te zoeken wil ik je dus van harte aanbevelen, of vormt het Engels wellicht een probleem?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Reageer