Geneeskunde-ambitie

Reageer
Berichten: 2

Geneeskunde-ambitie

Ik weet dat dit zo onpersoonlijk en oninteressant overkomt,

maar ik zou graag hebben dat iemand hierop antwoordt

aangezien ik volkomenlijk blij zal zijn als iemand me een stapje dichter helpt bij de fundamentele wetenschappen.

Ik doe nu mijn laatstje jaar Latijn Moderne Talen en zou graag later geneeskunde studeren aan de universiteit, het probleem is dus echter dat ik nog nooit deftig wetenschappen heb bestudeerd... (in mijn 2e en 3e jaar heb ik nog wetenschappen gehad, voor de rest niks..)

Mijn vraag: Weet er iemand hoe ik aan de basisleerstof geraak van chemie, fysica, biologie?

Desnoods zou ik de boeken kopen van het 4e middelbaar en dan zou opbouwen wat ik gemist heb.

Ik ben u oooh zoo dankbaar als je me raad kan geven!

Wanhopige laatstejaarscholier.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Geneeskunde-ambitie

Verplaatst naar Studiekeuze.

Er zijn verschillende mogelijkheden om dit alsnog te doen. De belangrijkste vraag, is: ben je redelijk goed in Wetenschappen en pik je snel op? Eén van de mogelijkheden zou dan zijn om een voorbereidende cursus aan bijv de KULeuven te volgen (zie hier voor meer info). Een andere optie is herhalingscursussen van Wiskunde, Fysica, Chemie en Biologie apart volgen (of online downloaden). Ook dit soort cursussen wordt door KULeuven georganiseerd.

En de laatste optie is inderdaad aan je school de boeken vragen van de wetenschapsrichting... Dit lijkt mij wel de meest intensieve (qua tijd) voorbereiding.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 2

Re: Geneeskunde-ambitie

Drieske schreef:Verplaatst naar Studiekeuze.

Er zijn verschillende mogelijkheden om dit alsnog te doen. De belangrijkste vraag, is: ben je redelijk goed in Wetenschappen en pik je snel op? Eén van de mogelijkheden zou dan zijn om een voorbereidende cursus aan bijv de KULeuven te volgen (zie hier voor meer info). Een andere optie is herhalingscursussen van Wiskunde, Fysica, Chemie en Biologie apart volgen (of online downloaden). Ook dit soort cursussen wordt door KULeuven georganiseerd.

En de laatste optie is inderdaad aan je school de boeken vragen van de wetenschapsrichting... Dit lijkt mij wel de meest intensieve (qua tijd) voorbereiding.
Dankuuuuuweeel ! Ik denk dat ik toch voor de laatste optie ga, daarna kan ik desnoods nog de andere cursus doen. Ik ben zelfs niet zo zeker of ik wel zo goed ben in wetenschappen..

Beter nu beginnen, daarbij ga ik mijn 6e middelbaar overdoen in nieuw zeeland en daar een richting doen met meer wetenschappen. Bedankt voor de wijze raad!

Berichten: 567

Re: Geneeskunde-ambitie

Als je "ook" talent hebt om fundamentele wetenschappen te studeren is het te doen. Let wel op dat dit een bepaalde tijd duurt . Vermoedelijk één of meerdere jaren. In de geneeskunde heb je wel het wat geluk met je talenopleiding. Ik denk dan aan anatomie en patologie waarbij men woorden gebruikt afgeleid van de klasieke talen.

Reageer