Springen naar inhoud

Petroloog

• Log in om te kunnen reageren

okra4

okra4

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 september 2011 - 12:34

Hallo,

Omdat er vrij weinig over een petroloog te vinden is op het internet, dacht ik laat ik eens kijken of ik hier mijn antwoorden kan vinden.

Weten jullie of een petroloog in een team werkt of alleen?
of Heeft het werk van eventuele teamleden ook alleen met scheikunde te maken of juist niet?
of er gevaar is voor het milieu.

Bedankt voor de hulp alvast!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 september 2011 - 13:05

Verplaatst naar studentenforum.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 september 2011 - 14:10

Je vragen zijn te algemeen om antwoord op te kunnen geven. Het hangt er maar net van af bij welk bedrijf/instelling/universititeit je werkt en wat je functie daar is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 september 2011 - 05:14

Je kan er echter altijd wel vanuit gaan dat onafhankelijk van je beroep je altijd in meer of mindere mate in een team zal werken.
"Meep meep meep." Beaker

Kalkoen

Kalkoen

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2011 - 19:30

Ik hoop dat je goed beseft waar je mee bezig bent... petrologie is de studie van mineralen en gesteenten naar hun chemische eigenschappen, en heeft niet direct iets met petrolium te maken. En om petroloog te worden, dien je best geologie te gaan studeren.

Zijt ge nog akkoord met de jobinvulling, of bespaar ik je nu al de rest van de uitleg? ;)

Alleszins, om iets meer over petrologie te weten te komen, ga je best op de universiteitenwebsites op zoek naar het vakgebied geologie en kijk je naar de vakken mineralogie en petrologie. Petrologen houden zich vooral bezig met de finesses van de gesteenten. Welke mineralen bezitten ze, waarom bezitten ze die mineralen, en wat leren we van de geologische geschiedenis uit hoe die mineralen zijn opgebouwd, hun chemische samenstelling, hun grote, hun onderlinge verbanden en dergelijke meer. Komen de gesteenten van diep uit de aardkorst, of eerder oppervlakkig, hoe zijn ze gemengd, ...

Het beroep op de bureau is vrij eenzaam denk ik. Veel door de microscoop kijken, veel naar chemische verslagen kijken. Natuurlijk is er wel discussie met de collega's en het veldwerk zal in groep zijn, maar toch. Het is iets speciaal als je het mij vraagt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures