Springen naar inhoud

Stochiometrische verhouding hho en diesel

• Log in om te kunnen reageren

driesdep

driesdep

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2011 - 14:30

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het lezen over het feit dat het mengen van waterstof met diesel,
het rendement van de motor verbeterd, en, bovendien de schadelijke gassen doet verminderen.

Dit komt naar wat ik gelezen heb,doordat de stochiometrische verhouding van lucht:diesel van 14.6 ,
naar een 17.5 tot meer stijgt ...

Maar wat is de ideale verhouding van waterstof:diesel om een zo hoog mogelijke stochiometrische verhouding ,
en daarmee ook en max rendement - minimale vervuiling te verkrijgen ?

Alvast bedankt ...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 september 2011 - 16:03

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het lezen over het feit dat het mengen van waterstof met diesel,
het rendement van de motor verbeterd, en, bovendien de schadelijke gassen doet verminderen.

Zozo, is dat tegenwoordig een feit?

Dit komt naar wat ik gelezen heb,doordat de stochiometrische verhouding van lucht:diesel van 14.6 ,
naar een 17.5 tot meer stijgt ...

Dat is in ieder geval onjuist. De verhouding waarin diesel en lucht met elkaar reageren verandert niet door het toevoegen van geŽlektrolyseerd water.

Maar wat is de ideale verhouding van waterstof:diesel om een zo hoog mogelijke stochiometrische verhouding ,
en daarmee ook en max rendement - minimale vervuiling te verkrijgen ?

De ideale verhouding is 0% waterstof.

Laat je niks wijsmaken. De energie die je nodig hebt om "HHO" te produceren is meer dan wat je terug zou winnen door het samen met je diesel in je motor te brengen. Dergelijke constructies maken je alleen maar armer, en bovendien stel je je bloot aan ernstig explosiegevaar.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

driesdep

driesdep

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 september 2011 - 16:36

alvast bedankt )

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures