Eenvoudigge kalmeermiddelen .

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 567

Eenvoudigge kalmeermiddelen .

Waarom doet men geen onderzoek en indito promotie naar eenvoudigge kalmeermiddelen ,zoals KBr of Boorverbindingen (B) . En nog andere eenvoudigge stofjes die ik nu niet ken . Zoöok voor kalmerende kruiden.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Eenvoudigge kalmeermiddelen .

Waarom doet men geen onderzoek en indito promotie naar eenvoudigge kalmeermiddelen ,zoals KBr of Boorverbindingen (B).
Voor alle duidelijkheid: kan je eerst even een bron vermelden waarin men aangeeft dat deze 2 producten 'kalmerend' zouden werken?
Zoöok voor kalmerende kruiden.
Er is wel degelijk al behoorlijk wat onderzoek gebeurd rond kalmerende kruiden, zoals bv. voor valeriaan

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Eenvoudigge kalmeermiddelen .

Kaliumbromide is het eerste anti-epilepticum en werd vroeger veel voorgeschreven, zowel bij epilepsie als onrust. Ik denk dat in de literatuur voldoende onderbouwing is te vinden voor de sedatieve werking. Opnieuw onderzoek doen hiernaar is een beetje opnieuw het wiel uitvinden.

Leuke anekdote overigens; vroeger dacht men dat mensen met epilepsie hyperseksueel waren. Bromide werd toentertijd toegepast om de libido te onderdrukken en verrek, het bleek te helpen tegen de aanvallen. Toen men zag dat bromide als bijwerking hardnekkige acné gaf en deze zelfde bijwerking bij fenobarbital werd gezien, dachten ze dat fenobarbital mogelijk ook zou werken tegen epilepsie. Een foute theorie leidde dus tot een goede therapie. Nog steeds een prachtig medicijn tegen epilepsie trouwens. Met name de oudere generatie neurologen schrijft nog regelmatig fenobarbital voor.

Maar goed, dit neigt off topic te gaan...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 567

Re: Eenvoudigge kalmeermiddelen .

Dido vraagt bronvermelding :

-In de Kramers woordentolk las ik bij Broomkalium : Kaliumbromaat ,een kalmeermiddel.

-En op de bladzijde van Boor of Borium ,in het boek:

Vitaminen En Mineralen ,Een Geïllustreerde gids van Karen Sullivan

,staat vermeld dat Boor helpt bij ADHD en Schizofrenie.

Ikzelf heb ooit eens een boorverbinding ,ingenomen en het kalmerend effect ervaren. Let wel op de ene molecule met Boor is de andere niet. In dit soort boeken gaat men er vanuit dat men deze producten bij de apotheker haalt.

Dit wijkt even af maar Boor wordt ook gebruuikt als een essentieel meststofcomponent.

Reageer