Springen naar inhoud

Heterogene mengsels

• Log in om te kunnen reageren

Bograb

Bograb

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 16:52

Materie kan men onderverdelen in zuivere stoffen en mengsels, mengsels kan men onderverdelen in homogene en heterogene mengsels, en deze kan men op hun beurt ook weer onderverdelen. Mij gaat het om de heterogene mengsels. Deze zijn:

- grof mengsel (VAS OI VAS), bvb. cement
- suspensie (VAS OI VLOS), bvb. modder
- rook (VAS OI GAS), bvb. uitlaatgas
- insluitsel (VLOS OI VAS), bvb. piepschuim en ?
- emulsie (VLOS OI VLOS), bvb. melk
- aŽrosol (VLOS OI GAS), bvb. ?
- schuim (GAS OI VLOS), bvb. ?

VAS = vaste stof
VLOS = vloeistof
GAS = gas
OI = opgelost in

Ik zou graag voorbeelden hebben van een aŽrosol, een schuim en een insluitsel. Een insluitsel is een term die gebruikt wordt voor zowel een vloeistof in een vaste stof als een gas in een vaste stof. Van dit laatste heb ik reeds een voorbeeld: piepschuim. Van de vloeistof in de vaste stof heb ik er nog geen. Als iemand nog een beter voorbeeld heeft voor een rook zou ik dit ook graag hebben.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 18:00

- schuim (GAS OI VLOS), bvb. ?

Slagroom,en van dat schuim wat gebruikt wordt in de bouw, dat groene en we hebben dat laatst nog gehad bij natuurkunde, maar meer weet ik er niet meer
:shock:

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 19:47

Scholier bedoelt PUR schuim

Een voorbeeld van een aerosol is De nevel uit een haarlakbus. Mist valt denk ik ook wel onder de noemer aerosol
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2005 - 17:30

of nog simpeler: mist

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2005 - 19:47

fijnstof, wat uit auto's komt, maar eigenlijk vind ik dat gewoon rook...
en een insluitsel....zouden we hout daar onder kunnen rekenen? Er zit vloeistof in, in een vaste stof....

en de aanduiding opgelost in klopt eigenlijk niet, want dat zou betekenen dat het allemaal homogene oplossingen zijn, terwijl het mengsels zijn. De juiste aanduiding zou dan zijn: gesuspendeerd (bij een suspensie), geŽmulgeerd (:shock:....hmmm da wee'k nie hoor) bij een emulsie. De andere termen worden gewoon heterogeen mengsel van.... en ..... genoemd, tenminste, door mij wel...de eigenlijke benamingen weet ik niet.
Appareo decet nihil munditia?

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 00:41

en hoe noemen we: GAS OI GAS en GAS OI VAS?
GAS OI GAS: gasmengsel ?
GAS OI VAS: ???
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Bograb

Bograb

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 12:26

Een gas opgelost in een vaste stof is ook een insluitsel en een gas opgelost in een gas (gasmengsel) kan geen heterogeen mengsel zijn, maar is altijd homogeen.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures