[Boeken] beginners cursus natuurkunde

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

[Boeken] beginners cursus natuurkunde

Ik heb mezelf voor genomen om me wat meer in natuurkunde te verdiepen, alleen is de basis er bijna niet, maar de interesse wel.

Ik ben niet verder gekomen dan havo 3, maar dat is alweer 12 jaar geleden, heeft iemand mss een suggestie mbt studie materiaal online of boeken waar ik mee zou kunnen beginnen. ervan uitgaande dat ik niks tot niet veel weet.

( kon verder op dit forum niet echt wat bruikbaars vinden )

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: [Boeken] beginners cursus natuurkunde

Alhoewel een eerste goede tip wel is je verdiepen in de middelbare wiskunde, is absoluut noodzakelijk voor de eertste stappen in de natuurkunde, want al gauw zul je daar ook niet mee toekomen. Of op zijn minst de minicursus differentieren vanop deze site doornemen, bij de hand nemen.

Volgens mij kun je het best een introductie boek tot de natuurkunde aanschaffen/ontlenen. Meestal heten deze boeken gewoon "Physics". Je vind ze van allerhande schrijvers.

Berichten: 22

Re: [Boeken] beginners cursus natuurkunde

gilbertnuijten schreef:Ik heb mezelf voor genomen om me wat meer in natuurkunde te verdiepen, alleen is de basis er bijna niet, maar de interesse wel.

Ik ben niet verder gekomen dan havo 3, maar dat is alweer 12 jaar geleden, heeft iemand mss een suggestie mbt studie materiaal online of boeken waar ik mee zou kunnen beginnen. ervan uitgaande dat ik niks tot niet veel weet.

( kon verder op dit forum niet echt wat bruikbaars vinden )


Kijk es bij boekenmarkten of in bibliotheken; er zijn legio boeken te krijgen. Wiskunde is natuurlijk erg belangrijk, maar ik denk dat je met jouw voorkennis "the Feynman lectures"heel goed zou kunnen kopen. Je kunt ze nu alledrie krijgen voor 110 euro. Da's veel geld, maar je hebt dan een koning aan het woord. En een alleraardigste inleiding in de natuurkunde. Aanrader dus.

Berichten: 97

Re: [Boeken] beginners cursus natuurkunde

Kijk eens op

http://www.lightandmatter.com/

Prachtige gratis downloadbare boeken.

Wel in het Engels.

Ook vind ik het spijtig dat de antwoorden niet allemaal en niet echt vlot beschikbaar worden gesteld.

Misschien kan iemand zich daar eens met bezig houden, maar het moet wel juist zijn hè

Re: [Boeken] beginners cursus natuurkunde

gilbertnuijten schreef:Ik heb mezelf voor genomen om me wat meer in natuurkunde te verdiepen, alleen is de basis er bijna niet, maar de interesse wel.

Ik ben niet verder gekomen dan havo 3, maar dat is alweer 12 jaar geleden, heeft iemand mss een suggestie mbt studie materiaal online of boeken waar ik mee zou kunnen beginnen. ervan uitgaande dat ik niks tot niet veel weet.

( kon verder op dit forum niet echt wat bruikbaars vinden )


De Teleac heeft een tijd geleden boeken hierover uitgebracht, die zijn naar mijn mening bijzonder goed leesbaar. Je komt ze nog wel tegen in 2e handsboekwinkels, zoals de Slegte. Er is oa een introductie quantumfysica van Teleac verschenen.

Reageer