Liftkracht

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 27

Liftkracht

ik moet voor school een berekenen hoe je liftkracht uitrekent en ik kan nergens op internet een goede uitleg vinden.

kan iemand mij misschien helpen?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Liftkracht

Dit is te vaag. Liftkracht waarvan? Een vliegtuigvleugel? Of gewoon een schuine plaat? Wat is het onderwijsniveau?
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 27

Re: Liftkracht

vliegtuig vleugel (komt op het zelfde neer).

en voor als je het wil weten havo/vwo brugklas. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Liftkracht

Lift van een vliegtuig of alleen een vleugel komt niet op het zelfde neer aangezien het vliegtuig ook nog een staartvlak heeft dat positieve of negatieve lift genereert, en zelfs de romp levert nog wat lift.

Hoe je de lift kunt berekenen hangt nog steeds van de situatie en of opgave af. Misschien wordt er gedoeld op de liftformule, misschien betreft het een rechtlijnige vlucht en mag je in de opgave lift gelijk stellen aan het gewicht, enz.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Liftkracht

en voor als je het wil weten havo/vwo brugklas. :P
welke havo/vwo brugklas buigt zich in vredesnaam over liftkracht, laat staan over berekeningen daarrond? In een standaard brugklas zit nog niet eens natuurkunde in het pakket.... ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 27

Re: Liftkracht

op onze school hebben we in de 1e 2e en 3e science natuur en scheikunde bij elkaar voor geïnteresseerde kinderen. ;)

Reageer