Springen naar inhoud

Avro rj100: mechanische werken (eindwerk)


  • Log in om te kunnen reageren

#1

lowieke19

    lowieke19


  • 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 september 2011 - 13:23

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk mijn onderwerp voor mijn eindwerk gekregen, namelijk:
De mechanische werken van een C-check van het toestel Avro RJ100.

Nu zou ik willen vragen aan iedereen die hier iets van afweet om mij zo snel mogelijk iets te laten weten omdat ik niet super veel tijd zal hebben om mijn eindwerk mooi in mekaar te krijgen.

Met die info bedoel ik echt ALLES, zolang het maar mechanische werken zijn ervan want de elektrische werken doet een collega van mij al.

Alvast bedankt allemaal!



Mvg,
Laura.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2011 - 18:00

Je vraagt dus alle info die mensen hebben over de mechanica die bij de C-check (lees 100% van de mechanica) van een avro aan bod komt?
Wat voor antwoord verwacht je te krijgen? Behalve dat er kasten met boeken zijn over vliegtuigmechanica, bestaan er natuurlijk ook letterlijk boekwerken met type specifieke informatie (flight manuals, maintenace manuals). Hier valt dus geen zinnige reactie op te geven.

#3

lowieke19

    lowieke19


  • 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2011 - 10:59

Shimmy,

ik heb respect voor je mening en antwoord dat je geeft maar ik vond het nogal tamelijk cru gesteld.
Kan het ook niet helpen dat ik dit als onderwerp krijg.
Vermits jij zegt (en dat weet ik ook) dat er ettelijke manuals bestaan over dit onderwerp; heb jij enig idee hoe ik hier de rode draad door kan trekken om mij te helpen een opstart van mijn eindwerk te maken ?

Hartelijk dank,

vriendelijke groetjes

lowieke 19

#4

Mrtn

    Mrtn


  • >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2011 - 22:55

ik heb respect voor je mening en antwoord dat je geeft maar ik vond het nogal tamelijk cru gesteld. Kan het ook niet helpen dat ik dit als onderwerp krijg.

Ik bedoel niet te stoken of bijdehand te doen, maar dit zou je kunnen voorkomen door je vraag de volgende keer anders te formuleren. Vragen om alle informatie terwijl je weet waar je dat kan vinden heeft gewoon niet zo veel zin en is zonde van de tijd (want je wist al waar je alle info kan vinden, geef je aan).

Wat is de rode draad die je zoekt? En wat is de verslaglegging die men van je verwacht?
Ga je er een scriptie van 100 pagina's over schrijven of bijvoorbeeld een presentatie van 5 minuten? Is het de bedoeling dat je bespreekt wat er precies wordt gedaan of juist regelgeving? Etc. etc.
Nogmaals: probeer er de volgende keer alsjeblieft aan te denken dat je dit allemaal in je eerste post had kunnen vermelden (want wij kennen de details van jouw opdracht niet).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

#5

lowieke19

    lowieke19


  • 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 november 2011 - 13:21

Het is de bedoeling dat ik het verloop van een C-check van het begin tot het einde bespreek + enkele mechanische taken die uitgevoerd kunnen worden zoals servicing van de main landing gear en de shock absorbers of iets anders.
Deze twee had ik in gedachten. Maar het is voor mij vooral moeilijk om van in het begin te vertellen wat een C-check juist is en hoe deze verloopt.
Veel meer uitleg heb ik hierover ook niet gekregen en weet niet goed hoe ik aan dit alles kan beginnen.
Als ik al een uitleg kan krijgen van hoe deze verloopt ben ik volledig gestart natuurlijk en kan ik de rest verder uitwerken.
Die taken zijn het probleem niet, die vind ik inderdaad terug in de manuals waar ik ook volop mee bezig ben.
Maar het papierwerk van een C-check en wie wat bepaald hoe deze verloopt heb ik nog steeds geen idee van.

Mvg,
Laura

#6

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2011 - 19:35

Er zijn twee maatschappijen in Belgie die met de Avro vliegen, ik heb geen idee wie de C-check voor ze doet maar waarom probeer je ze niet eens op te bellen. Probeer een chef van onderhoud aan de lijn te krijgen en vraag of je eens een half uurtje kan praten/rond geleid kan worden. Hij zal je vast aan meer documentatie kunnen helpen.
Ik zou je graag helpen maar mijn bedrijf doet niks met Avrojets en ik heb zelf dus geen enkele toegang tot informatie.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures