Hoe vang ik overdag energie zonder batterijen of accu's op het s'avonds te gebruiken voor led-verlichting

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

Hoe vang ik overdag energie zonder batterijen of accu's op het s'avonds te gebruiken voor led-verlichting

Beste Medeforumleden,

Ik ben een studente van het technasium en heb een heel interessant project opgekregen , de oprdrachtgever verwacht een aansprekend demonstratiemodel van een methode om gedurende een dag energie op te slaan om 's avonds LED-verlichting op te laten branden.Hierbij mag geen gebruik worden gemaakt van batterijen of accu's, het demonstratiemodel moet aan bezoekers van het Landenfestival duidelijk maken welke energiebron word gebruikt, hoe de energie word opgeslagen en hoe de energie vervolgens word omgezet in LED-verlichting. Het demonstratiemodel laat minimaal 1 LED minimaal 15 seconden branden. *bezoekers hebben soms weinig tot geen natuurkundige kennis, leeftijd tussen 9 en 99.

Hopelijk hebben jullie een paar goede ideeén die ik kan gebruiken voor mijn project.

Mvg.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Hoe vang ik overdag energie zonder batterijen of accu's op het s'avonds te gebruiken voor led-verlichting

Het lijkt mij dat de bedoeling van het project is dat je zélf met ideeën komt. De opdracht op internet zetten en hopen dat een ander je een idee aan de hand doet, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder verwachten we op dit forum dat je aangeeft wat je zelf al hebt gedaan, wat je hebt bedacht, waar je hebt gezocht en waar je precies vastloopt. Als je dat aangeeft, kan iemand je vast wel verder helpen.

Om op ideeën te komen is het in het algemeen een goed idee om eens te kijken wat anderen gedaan hebben. Gebruik Engelse termen, bijvoorbeeld "energy" en "storage", dan moet je een eind komen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 10

Re: Hoe vang ik overdag energie zonder batterijen of accu's op het s'avonds te gebruiken voor led-verlichting