Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 72

Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

Momenteel ben ik op school bezig met een opdracht voor mechanica.

Op een sloperij wordt een auto, met een massa van 1086 kg, opgepakt en verplaatst. De kraan is voorzien van een elektromagnetisch oppakmechanisme. Als de auto op de plaats van bestemming is aangekomen en stil hangt wordt deze losgelaten. Er mag, omdat de dempers van de auto versleten zijn, worden aangenomen dat er geen dempende invloeden zijn. De auto is voorzien van bladvering (ene zijde scharnierend opgelegd en de andere zijde als roloplegging). Het zwaartepunt bevindt zich exact tussen de wielen en onder het aangrijppunt van de kraan. De veren hebben een lengte van 1 m, een doorsnede van 35x6 mm en zijn van staal gemaakt.

Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen want ik kom er zelf echt niet meer uit.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

Ik zou niet weten hoe dit helemaal af te werken, maar een eerste stap zal in ieder geval moeten zijn om de veerconstante van één zo'n veer en vervolgens van de set van vier gezamenlijk te berekenen. Dat vereist wat specifieke kennis/formules waarin elasticiteitsmodulus van de staalsoort verwerkt is, en de vorm van de veer. Zoiets verwacht ik terug te kunnen vinden ergens in je theorieboeken of tabellenboeken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 72

Re: Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

ik heb even in een bijlage toegevoegd wat ik tot nu toe heb

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

Misschien is het dan handig dat je die bijlage ook even plaatst hier. Als je iets geupload hebt, moet je nog even op het driehoekje naast "Beheer bijlagen" klikken en de bijlage aanklikken. Hij wordt dan in je bericht geplakt.

Berichten: 1

Re: Bepaal de eigenfrequentie en de trillingstijd van de auto als deze op de grond komt

sorry om dit bijna dode topic weer wat leven in te blazen...

maar ik zit nu zelf met precies hetzelfde probleem en we komen er net niet uit.

heb jij misschien nog tips, of een opzetje hoe je dit hebt gedaan uiteindelijk.

Ik kan je bijlage helaas nergens vinden.

Reageer